Het Waarom Van Succes
Stel, je hebt talent. En van talent wil je winnaar worden. Dan zijn twee dingen van belang: een winnaarsmentaliteit en een omgeving waarin je kunt groeien. Is dat alles? Nee, maar je komt er wel een heel eind mee. Zeker in de sport, waar talentontwikkeling core business is.
En in het bedrijfsleven? Lees en huiver. Door te rigide functieprofielen, een gebrek aan feedback, slechte coaching en onvoldoende groeikansen gaat er veel talent verloren. Uitzonderingen daargelaten. Over die uitzonderingen gaat Het waarom van succes. En over de topsport als voorbeeld voor het bedrijfsleven. In beide werelden lopen pioniers rond, die hun uitgesproken meningen over talentontwikkeling in de praktijk brengen en innovatief te werk gaan in hun streven naar succes, voor zichzelf en voor anderen.
De makers van dit boek waren te gast bij Guus Hiddinks Chelsea, volgden een neurofeedbacksessie met Marleen Veldhuis in De Tongelreep, keken in de keuken bij de Rabobank Wielerploeg en spraken met een voormalig roeikampioen die leiding gaf aan een bedrijf zonder regels. Aan het woord komen Olympisch kampioenen, (hun) coaches en directeur-eigenaren van bedrijven die op een bijzondere manier invulling geven aan talentontwikkeling. Het waarom van succes is een onmisbaar boek voor talenten en begeleiders van talenten, en laat zien wat er voor nodig is om te excelleren in topsport en bedrijfsleven.
Jeroen Jansen is freelance-journalist en auteur van Wim van Est, Zijn hart stond stil (2001). Ook schreef hij samen met zijn broer Herman Utrecht aan Zee (2003), dat genomineerd werd voor de Intermediair Wetenschapsboekenprijs.
Herman Jansen is uitgever en auteur van o.a. Hoe verpruts ik mijn presentatie? (2005) en De Ambtenarenplaag (2006), over vooroordelen in de ambtenarij.
Journalist, programmamaker en columnist Marcel Rözer won in 2008 de Hard Gras Prijs voor Sportjournalistiek. Voor Voetbal in een vuile oorlog, dat hij schreef met Iwan van Duren, ontving hij in 2009 de Nico Scheepmaker Beker.
En in het bedrijfsleven? Lees en huiver. Door te rigide functieprofielen, een gebrek aan feedback, slechte coaching en onvoldoende groeikansen gaat er veel talent verloren. Uitzonderingen daargelaten. Over die uitzonderingen gaat Het waarom van succes. En over de topsport als voorbeeld voor het bedrijfsleven. In beide werelden lopen pioniers rond, die hun uitgesproken meningen over talentontwikkeling in de praktijk brengen en innovatief te werk gaan in hun streven naar succes, voor zichzelf en voor anderen.
De makers van dit boek waren te gast bij Guus Hiddinks Chelsea, volgden een neurofeedbacksessie met Marleen Veldhuis in De Tongelreep, keken in de keuken bij de Rabobank Wielerploeg en spraken met een voormalig roeikampioen die leiding gaf aan een bedrijf zonder regels. Aan het woord komen Olympisch kampioenen, (hun) coaches en directeur-eigenaren van bedrijven die op een bijzondere manier invulling geven aan talentontwikkeling. Het waarom van succes is een onmisbaar boek voor talenten en begeleiders van talenten, en laat zien wat er voor nodig is om te excelleren in topsport en bedrijfsleven.
Jeroen Jansen is freelance-journalist en auteur van Wim van Est, Zijn hart stond stil (2001). Ook schreef hij samen met zijn broer Herman Utrecht aan Zee (2003), dat genomineerd werd voor de Intermediair Wetenschapsboekenprijs.
Herman Jansen is uitgever en auteur van o.a. Hoe verpruts ik mijn presentatie? (2005) en De Ambtenarenplaag (2006), over vooroordelen in de ambtenarij.
Journalist, programmamaker en columnist Marcel Rözer won in 2008 de Hard Gras Prijs voor Sportjournalistiek. Voor Voetbal in een vuile oorlog, dat hij schreef met Iwan van Duren, ontving hij in 2009 de Nico Scheepmaker Beker.
Auteur | | Herman Jansen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness |