Crucial accountability
Houdt iemand zich niet aan de afspraak? Spreek hem of haar er dan doeltreffend op aan. Zorg voor RESULTAAT. Niet-nagekomen afspraken, gemiste deadlines en ongepast gedrag zijn niet alleen ergerlijk; ze zijn funest voor de effectiviteit van uw organisatie en vormen de oorzaak van talloze relatieproblemen. 'Crucial Accountability' biedt praktische vaardigheden om uw zakelijke en persoonlijke relaties en resultaten te verbeteren en dergelijke problemen voorgoed op te lossen. 'Revolutionaire ideeën... Dit is echt een doorbraak...' - Stephen R. Covey, auteur van De zeven eigenschappen van effectief leiderschap 'Haal het beste uit uw relaties en uw organisatie naar boven. Met deze vaardigheden kan iedereen op een hoger niveau presteren.' - Ken Blanchard, co-auteur van The One Minute Manager 'Van alle boeken uit mijn collectie is dit het boek dat ik het meest aan beveel.' - Stacey Allerton Firth, VP Human Resources, Ford Canada 'Dit zijn briljante strategieën om met succes moeilijke gesprekken te voeren, zowel thuis als op het werk.' - Soledad O'Brien, presentator en producer bij CNN 'Dit boek slaat de spijker op z'n kop. Lees het, ga aan de slag met een markeerstift, leer ervan. Het is een juweeltje.' - Mike Murray, VP Human Resources en Administration, Microsoft (gepensioneerd) Inhoudsopgave: Voorwoord Een woord vooraf Dankbetuiging Inleiding: Wat is Crucial Accountability? -En wat heb ik ermee te maken? Deel 1: Werk eerst aan uzelf -Wat u moet doen voordat u een accountabilitygesprek begint 1. Kies Welk en Of -Hoe weet u welk gesprek u moet voeren en óf u dat moet voeren? 2. Mijn verhalen beheersen -Zet uw gedachten op een rij voordat u uw mond opendoet Deel 2: Maak het veilig -Wat u moet doen tijdens een accountabilitygesprek 3. Beschrijf de kloof -Zo begint u een accountabilitygesprek 4. Zorg voor motivatie -Zorg ervoor dat anderen er zelf iets aan willen doen 5. Maak het gemakkelijk -Zo kost afspraken nakomen (bijna) geen moeite 6. Blijf doelgericht en flexibel -Wat u moet doen als anderen eromheen draaien, boos worden of dichtslaan Deel 3: Actie en resultaat -Wat u moet doen na een accountabilitygesprek 7. Maak een plan en controleer de uitvoering -Zorg voor actieve inzet en ga aan de slag 8. De bouwstenen combineren -Zo kunt u hardnekkige en complexe problemen oplossen 9. Twaalf keer "Ja, maar..." -Hoe gaat u om met echte volhouders? Bijlage A: Hoe reageert u zelf? -Een zelftest om uw vaardigheden voor accountabilitygesprekken te testen Bijlage B: Vragen voor een diagnose met zes bronnen -Het model van de zes bronnen Bijlage C: Wanneer het goed gaat Bijlage D: Discussievragen voor intervisiegroepen Noten Index
Auteur | | Kerry Patterson |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |