Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
Werkboek voor talendocenten in het vo
Leerlingen met dyslexie profiteren enorm van goede begeleiding in de klas. Daar brengen ze immers veel tijd door. De docent vormt dus een belangrijke spil in de zorg voor deze leerlingen. Maar waar heeft deze leerling met dyslexie dan moeite mee bij mijn vak? En wat kan ik aan begeleiding bieden binnen mijn les? Wie gaat mij daarbij helpen op school? Allemaal terechte vragen van een docent. Dit werkboek biedt antwoorden, maar zet vooral de docent zelf aan het denken. Zodat hij of zij samen met zijn of haar collega’s van theorie praktijk kan maken. Zie de website van Dyslexie Centraal voor een overzicht van de bijbehorende documenten.
Wilt u aan de slag met het inzetten van de adviezen uit het protocol in de praktijk? Neem dan ook een kijkje op de website van het Stimuleringsprogramma Aanpak Dyslexie of op de website van Expertisecentrum Nederlands.
Auteur | | Maud van Druenen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Dwarsligger |
Categorie | |