Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas

Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas

Werkboek voor talendocenten in het vo

Leerlingen met dyslexie profiteren enorm van goede begeleiding in de klas. Daar brengen ze immers veel tijd door. De docent vormt dus een belangrijke spil in de zorg voor deze leerlingen. Maar waar heeft deze leerling met dyslexie dan moeite mee bij mijn vak? En wat kan ik aan begeleiding bieden binnen mijn les? Wie gaat mij daarbij helpen op school? Allemaal terechte vragen van een docent. Dit werkboek biedt antwoorden, maar zet vooral de docent zelf aan het denken. Zodat hij of zij samen met zijn of haar collega’s van theorie praktijk kan maken. Zie de website van Dyslexie Centraal voor een overzicht van de bijbehorende documenten.

Wilt u aan de slag met het inzetten van de adviezen uit het protocol in de praktijk? Neem dan ook een kijkje op de website van het Stimuleringsprogramma Aanpak Dyslexie of op de website van Expertisecentrum Nederlands.


Auteur | Maud van Druenen
Taal | Nederlands
Type | Dwarsligger
Categorie |

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789085601883
Boekomslag voor ISBN: 9789043029728
Boekomslag voor ISBN: 9789401432566
Boekomslag voor ISBN: 9789024403318
Boekomslag voor ISBN: 9789492493682
Boekomslag voor ISBN: 9789463171540


Boekn ©