Het merk mens
Slimme merken weten al langer dat zei zich niet afgezonderd op een eiland bevinden, maar een product zijn van de wereld en samenleving waarin ze opereert. De nieuwe consumens – consument én burger – wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen en nieuwe producten voor hem ontwikkelen. Hij neemt zelf het voortouw. Het evenwicht in de relatie tussen consument en merk helt helemaal over in het voordeel van de consument. Merken vragen zich terecht af welke rol voor hen nog weggelegd is in deze nieuwe wereld.
Fons van Dyck beschrijft de structurele veranderingen in de grote wereld van de maatschappij, maar ook in de kleine wereld van mensen en consumenten. Hij zoekt naar de dieperliggende structuren en verbanden om het gedrag van mens en maatschappij in kaart te brengen en te verklaren. Hoe kunnen mens, merk en maatschappij beter inspelen op de nieuwe tijdgeest? Wat zijn de drijfveren van de nieuwe consumens? Maar ook: wat doen merken om morgen te overleven?
Fons Van Dyck is gespecialiseerd in strategische adviezen op vlak van merkpositioneringen en communicatiestrategieën voor nationale en internationale merken. Hij staat aan het hoofd van het Brusselse think/bbdo, onderdeel van de wereldwijde communicatiegroep bbdo.
Fons van Dyck beschrijft de structurele veranderingen in de grote wereld van de maatschappij, maar ook in de kleine wereld van mensen en consumenten. Hij zoekt naar de dieperliggende structuren en verbanden om het gedrag van mens en maatschappij in kaart te brengen en te verklaren. Hoe kunnen mens, merk en maatschappij beter inspelen op de nieuwe tijdgeest? Wat zijn de drijfveren van de nieuwe consumens? Maar ook: wat doen merken om morgen te overleven?
Fons Van Dyck is gespecialiseerd in strategische adviezen op vlak van merkpositioneringen en communicatiestrategieën voor nationale en internationale merken. Hij staat aan het hoofd van het Brusselse think/bbdo, onderdeel van de wereldwijde communicatiegroep bbdo.
Auteur | | Fons van Dyck |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |