Praktijkboek strategie

Praktijkboek strategie

Strategie, visie, missie, ? Zijn het dure modewoorden of kunnen we er concreet mee aan de slag? Wat is bedrijfsstrategie en hoe komt deze tot stand? Op welke manier kan strategie de concurrentiekracht van uw bedrijf verbeteren? Wat is de rol van het management, de directie en de medewerkers in het ontwikkelen van uw bedrijfsstrategie? Vijf jaar ervaring met het Praktijkboek leverden boeiend materiaal op voor deze volledig vernieuwde versie. Strategie biedt ondernemers en managers inspiratie en houvast voor het succesvol uitbouwen van de onderneming. We willen niet het (strategische) wiel heruitvinden! Wel een praktische managementhandleiding aanreiken om de bedrijfsstrategie te realiseren. Het eerste deel bespreekt op een inspirerende manier de grondslagen van strategie. Basisbegrippen en technieken voor strategievorming worden praktijkgericht uiteengezet en zijn onmiddellijk toepasbaar. Het tweede deel, het routeplan, schetst tien stappen die ondernemers en managementteams het beste kunnen volgen bij het vastleggen van de strategische koers voor hun onderneming. Iedere stap wordt door middel van werkbladen concreet uitgewerkt. De samenwerking tussen academici en de managementpraktijk is zeer verrijkend. De auteurs hebben een gemeenschappelijke visie ontwikkeld voor het proces van strategievorming. De vorige editie heeft vele lovende kritieken ontvangen en heeft vele managers en ondernemers daadwerkelijk ondersteund in hun managementpraktijk. Het vakgebied strategie heeft de bedrijfsleider veel te bieden, en wordt door het routeplan in tien stappen omgezet in een krachtig managementinstrument.

Auteur | Aime Heene
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789078440901
Boekomslag voor ISBN: 9789462155701
Boekomslag voor ISBN: 9789052617060
Boekomslag voor ISBN: 9789024419906
Boekomslag voor ISBN: 9780865437265
Boekomslag voor ISBN: 9780393704501


Boekn ©