De Problemen van de werkende mens
Nu de economie slechter is en er veel ontslagen vallen, is het destemeer belangrijk om je baan te behouden. Of om een goede baan te krijgen. Nou, hoe behoud je je baan? Wat is daarvoor nodig? Wat helpt?
Het boek 'De problemen van de arbeid' gaat niet over 'je moet aardig doen tegen de baas', of 'je moet een stropdas aan hebben van kleur x of y'. Nee, daar gaat het niet over.
En het gaat ook niet over 'je moet dit of dat zeggen tijdens je sollicitatie', nee, ook dat niet.
Maar waarover dan wel? Eigenlijk is het heel simpel. Een kort overzicht van de zaken waar het boek je bij helpt:
Waarvan hangt het behouden van een baan af?
Van familiebanden? Wie men kent? Persoonlijke charme? Geluk? Opleiding? Vlijt? Belangstelling? Intelligentie? Persoonlijke bekwaamheid?
Hoe kan je de verwarringen die je dagelijks in je werk tegenkomt, oplossen?
Op je werk zijn er waarschijnlijk veel zaken die niet goed geregeld zijn. Of waar geen afspraken over zijn. Je hebt waarschijnlijk over diverse zaken wel enige controle maar waarschijnlijk lijkt er ook veel te zijn waar je geen of weinig invloed op lijkt te hebben. Gebeurt alles maar vanzelf? Is het stomweg 'geluk' of iets wel of niet lukt? Hoe ga je om met de moeilijkheden die je in je dagelijks werk tegenkomt? Kan je daar uberhaupt iets aan doen? Het lijkt soms van niet. Maar....lees dit boek maar eens.
Doe ook de Schriftelijke Cursus !
Is werk noodzakelijk?
Als we maar niet hoefden te werken, hoeveel verrukkelijke dingen zouden we dan niet kunnen doen! ... Reizen, vakanties, nieuwe kleren... Is dat zo? Moeten we dan maar niet gaan werken? Wie zorgt er dan voor het water uit de kraan? Wie verzorgt dan die tv-programma's? Wie zorgt er voor ons eten? Wie houdt internet in de lucht? Is werken nu verkeerd of juist niet? Hoe zit dat?
Hoe word je doeltreffend en effectief?
Kan je wel effectief zijn? Je doet je best, maar ja.... al die anderen, he? Hoe kan je nu heel effectief worden? Hoe kan je je eigen werkzaamheden goed onder de knie krijgen ... en houden. Hoe kan je anderen, je collega's, je ondergeschikten of je baas, elk hun werk goed laten doen?
Dit lees je in 'het geheim van doeltreffendheid'
Hoe krijg je een goede verstandhouding op je werk?
Kan je met iedere collega goed door de bocht? Is er vaak ruzie of onenigheid op je werk? Hoe kan je je mening overkrijgen? Hoe kan je collega's stimuleren? Hoe kan je je werk beter aan?
De meeste mensen hebben te maken met bovenstaande vragen. En je probeert het op deze manier en op die manier. Het lukt een beetje of het lukt best aardig maar het zou veel beter kunnen. Of, het lukt je gewoon helemaal niet.
Wel, er zijn 3 factoren die voor een goede verstandhouding heel erg belangrijk zijn. Het zijn 3 factoren, slechts 3. Maar, als je deze goed kent en ze goed weet te gebruiken, dan heb je meteen jouw antwoorden op bovenstaande vragen.
Wat deze 3 factoren zijn, lees je in hoofdstuk 6.
Lees dit boek en leer hoe je meer zelfvertrouwen kunt krijgen, zekerder kunt worden en minder gespannen en minder moe op je werk.
Het boek 'De problemen van de arbeid' gaat niet over 'je moet aardig doen tegen de baas', of 'je moet een stropdas aan hebben van kleur x of y'. Nee, daar gaat het niet over.
En het gaat ook niet over 'je moet dit of dat zeggen tijdens je sollicitatie', nee, ook dat niet.
Maar waarover dan wel? Eigenlijk is het heel simpel. Een kort overzicht van de zaken waar het boek je bij helpt:
Waarvan hangt het behouden van een baan af?
Van familiebanden? Wie men kent? Persoonlijke charme? Geluk? Opleiding? Vlijt? Belangstelling? Intelligentie? Persoonlijke bekwaamheid?
Hoe kan je de verwarringen die je dagelijks in je werk tegenkomt, oplossen?
Op je werk zijn er waarschijnlijk veel zaken die niet goed geregeld zijn. Of waar geen afspraken over zijn. Je hebt waarschijnlijk over diverse zaken wel enige controle maar waarschijnlijk lijkt er ook veel te zijn waar je geen of weinig invloed op lijkt te hebben. Gebeurt alles maar vanzelf? Is het stomweg 'geluk' of iets wel of niet lukt? Hoe ga je om met de moeilijkheden die je in je dagelijks werk tegenkomt? Kan je daar uberhaupt iets aan doen? Het lijkt soms van niet. Maar....lees dit boek maar eens.
Doe ook de Schriftelijke Cursus !
Is werk noodzakelijk?
Als we maar niet hoefden te werken, hoeveel verrukkelijke dingen zouden we dan niet kunnen doen! ... Reizen, vakanties, nieuwe kleren... Is dat zo? Moeten we dan maar niet gaan werken? Wie zorgt er dan voor het water uit de kraan? Wie verzorgt dan die tv-programma's? Wie zorgt er voor ons eten? Wie houdt internet in de lucht? Is werken nu verkeerd of juist niet? Hoe zit dat?
Hoe word je doeltreffend en effectief?
Kan je wel effectief zijn? Je doet je best, maar ja.... al die anderen, he? Hoe kan je nu heel effectief worden? Hoe kan je je eigen werkzaamheden goed onder de knie krijgen ... en houden. Hoe kan je anderen, je collega's, je ondergeschikten of je baas, elk hun werk goed laten doen?
Dit lees je in 'het geheim van doeltreffendheid'
Hoe krijg je een goede verstandhouding op je werk?
Kan je met iedere collega goed door de bocht? Is er vaak ruzie of onenigheid op je werk? Hoe kan je je mening overkrijgen? Hoe kan je collega's stimuleren? Hoe kan je je werk beter aan?
De meeste mensen hebben te maken met bovenstaande vragen. En je probeert het op deze manier en op die manier. Het lukt een beetje of het lukt best aardig maar het zou veel beter kunnen. Of, het lukt je gewoon helemaal niet.
Wel, er zijn 3 factoren die voor een goede verstandhouding heel erg belangrijk zijn. Het zijn 3 factoren, slechts 3. Maar, als je deze goed kent en ze goed weet te gebruiken, dan heb je meteen jouw antwoorden op bovenstaande vragen.
Wat deze 3 factoren zijn, lees je in hoofdstuk 6.
Lees dit boek en leer hoe je meer zelfvertrouwen kunt krijgen, zekerder kunt worden en minder gespannen en minder moe op je werk.
Auteur | | L. Ron Hubbard |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness |