De succes tapes

De succes tapes

In dit tijdsgewricht van kommer en kwel, van eindeloos lijkende financiële crisis- sen, waar ondernemers met de nek aangekeken worden, leek het ons een goed idee om een frisse en onbevangen blik te werpen op dat rare verschijnsel dat succes is. Niet alleen het succes van geslaagde entrepreneurs, maar evenzeer het welslagen van creatieve, artistieke, culinaire en maatschappelijke initiatieven.

Wat maakt mensen die iets ondernemen succesvol? We hebben die vraag aan een aantal heel uiteenlopende mensen gesteld: de industrieel die ontwikkelings- medewerker werd (Luc Bonte), de ontwikkelaar van duurzaam toerisme (Bob Elsen), de seriële IT-investeerder (Bruno Denys), de gefortuneerde zakenman (Fernand Huts), de creatieve keukenpieten (Gert De Mangeleer en Joachim Boudens), de baas van het katholieke onderwijs (Mieke Van Hecke), de getalenteer- de duizendpoot (Michel De Coster), de gedreven gezonde voedingstante (Grete Remen), de mannen die een mensenkaak in metaal kunnen printen (Jonas Van Vaerenbergh en Peter Mercelis), de gedurfde columniste (Els De Pauw), de muzikant met zakeninstinct (Maurice Engelen), de gelauwerde regisseuses (Nathalie Basteyns en Kaat Beels), de volhardende HR consultant (Jamila Ben Azzouz), de exotische fruithandelaars (François en Patrick Maes), de authentieke biermar- keteer (Jan Vandenwyngaerden), de alle-uithoeken-van-het-internetverkenner (Andreas Creten), en de spindoctor der spindoctors (Noël Slangen). Allemaal ondernemen ze dingen, en allemaal hebben ze ons iets te vertellen.

Jan Flamend (Sint-Truiden, 1959) studeerde Germaanse Filolo- gie en Filosofie. Na zijn academische carrière aan het Instituut voor Literatuurwetenschap aan de K.U.Leuven, stapte hij over naar het zakenleven en werd hij commercieel directeur bij Hew- lett Packard en bij Ubizen. In 2000 stichtte hij het internationaal gerenommeerde opleidingsbedrijf Valueselling.be, dat wereldwijd training en consultancy aanbiedt aan bedrijven als Apple, HP, Kia Motors, Barco, Atlas Copco etc. © foto Bart Ramakers

Hans Hermans (Brasschaat, 1978) studeerde Communicatie- wetenschappen aan de K.U.Leuven, aangevuld met een Master Journalistiek aan de Erasmushogeschool Brussel. Gedurende 13 jaar was hij economisch journalist bij Gazet van Antwerpen, Va- cature, Bizz magazine en Trends. In de zomer van 2012 richtte hij de B2B-uitgeverij Compact Publishing op, waarmee hij organisa- ties als BNP Paribas Fortis, ADD, BVIC, Agoria en Febiac helpt bij het delen van hun kennis. © foto Matuvu


Auteur | Jan Flamend
Taal | Nederlands
Type | Softcover
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder



Boekn ©