Het uitgebreide grote vaardigheden boek
Vakkennis alléén is niet genoeg om te slagen in een (toekomstig) beroep. In ieder beroep waar met mensen gewerkt wordt, vormt communicatie de 'smeerolie in de machine'. Daarom nemen vakken als Communicatie & Gesprekstechniek in vrijwel iedere opleiding of cursus een belangrijke plaats in.
Communicatieve vaardigheden leer je niet uit een boek, maar wel met een boek als ondersteuning voor gericht oefenen, de oefeningen nabespreken en deze koppelen aan de theorie. Dat is dan ook precies de inhoud van dit boek: een ondersteuning bieden bij het aanleren van communicatieve vaardigheden en gesprekstechniek.
Het Uitgebreide Grote Vaardigheden Boek bestaat uit twee delen:
In het eerste deel nemen we de lezer mee langs de fasen van het communicatieproces: coderen, verbaal en non-verbaal communiceren, luisteren, vragen stellen en samenvatten. Het accent ligt hier op het aanleren van communicatieve basisvaardigheden.
Het tweede deel behandelt vijftien communicatie/gespreksvormen waarmee de deelnemer te maken kan krijgen:
slecht-nieuwsgesprek
functioneringsgesprek
klachtengesprek
beoordelingsgesprek
zakelijk adviesgesprek
onderhandelingsgesprek
emotioneel adviesgesprek/probleemgesprek
verkoopgesprek
voorlichtingsgesprek
baliegesprek
verwijzingsgesprek
telefoongesprek
sollicitatiegesprek
mondelinge presentatie
kritiekgesprek
Verwerking
Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met vragen, opdrachten en oefeningen. Bovendien worden er, voor een optimale verwerking, bij iedere oefening nabesprekingsvragen aangeboden.
Communicatieve vaardigheden leer je niet uit een boek, maar wel met een boek als ondersteuning voor gericht oefenen, de oefeningen nabespreken en deze koppelen aan de theorie. Dat is dan ook precies de inhoud van dit boek: een ondersteuning bieden bij het aanleren van communicatieve vaardigheden en gesprekstechniek.
Het Uitgebreide Grote Vaardigheden Boek bestaat uit twee delen:
In het eerste deel nemen we de lezer mee langs de fasen van het communicatieproces: coderen, verbaal en non-verbaal communiceren, luisteren, vragen stellen en samenvatten. Het accent ligt hier op het aanleren van communicatieve basisvaardigheden.
Het tweede deel behandelt vijftien communicatie/gespreksvormen waarmee de deelnemer te maken kan krijgen:
slecht-nieuwsgesprek
functioneringsgesprek
klachtengesprek
beoordelingsgesprek
zakelijk adviesgesprek
onderhandelingsgesprek
emotioneel adviesgesprek/probleemgesprek
verkoopgesprek
voorlichtingsgesprek
baliegesprek
verwijzingsgesprek
telefoongesprek
sollicitatiegesprek
mondelinge presentatie
kritiekgesprek
Verwerking
Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met vragen, opdrachten en oefeningen. Bovendien worden er, voor een optimale verwerking, bij iedere oefening nabesprekingsvragen aangeboden.
Auteur | | Erik Pijs |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Mens & Maatschappij |