Praktijkboek OR en (achterban) communicatie
Het Praktijkboek OR en (achterban)communicatie is deel zes van de boekenserie Professionele medezeggenschap en is het boek over communicatie voor de OR. Met dit boek leert u hoe u effectiever kunt communiceren. Niet alleen met de achterban, maar met alle stakeholders.
Communicatie met de achterban is voor veel ondernemingsraden een groot probleem. Dit blijkt iedere keer weer. De ondernemingsraad heeft te weinig wisselwerking met de achterban. Het valt niet mee om belangstelling voor de ondernemingsraden te kweken. Bijna niemand reageert op een OR-bericht en de bestuurder vraagt zich af hoe representatief de ondernemingsraad eigenlijk is.
Dit boek onderscheidt zich van andere boeken over e achterbancommunicatie door de gekozen insteek. Communicatie is meer dan alleen het schrijven van een goede OR-nieuwsbrief, een jaarverslag of het maken van een aantrekkelijke OR-pagina op intranet. Bovendien: het gaat niet alleen om de achterban. De OR communiceert namelijk ook met de commissies, de bestuurder, de toezichthouder, de vakbonden en andere stakeholders. Het is daarom essentieel om eerst na te denken over het doel van communiceren, vervolgens over met wie er gecommuniceerd moet worden en pas daarna bewust te kiezen voor een vorm en wijze. Oftewel: doel, doelgroep, middel.
Communicatie met de achterban is voor veel ondernemingsraden een groot probleem. Dit blijkt iedere keer weer. De ondernemingsraad heeft te weinig wisselwerking met de achterban. Het valt niet mee om belangstelling voor de ondernemingsraden te kweken. Bijna niemand reageert op een OR-bericht en de bestuurder vraagt zich af hoe representatief de ondernemingsraad eigenlijk is.
Dit boek onderscheidt zich van andere boeken over e achterbancommunicatie door de gekozen insteek. Communicatie is meer dan alleen het schrijven van een goede OR-nieuwsbrief, een jaarverslag of het maken van een aantrekkelijke OR-pagina op intranet. Bovendien: het gaat niet alleen om de achterban. De OR communiceert namelijk ook met de commissies, de bestuurder, de toezichthouder, de vakbonden en andere stakeholders. Het is daarom essentieel om eerst na te denken over het doel van communiceren, vervolgens over met wie er gecommuniceerd moet worden en pas daarna bewust te kiezen voor een vorm en wijze. Oftewel: doel, doelgroep, middel.
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |