De C2B Revolutie
Dit boek is uitverkocht bij de uitgever maar nog wel te bestellen bij de auteurs via http://www.c2b-consultancy.nl/
De C2B Revolutie
7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van crowdsourcing
Robert van Meer & Tim Meuleman
De economie is drastisch aan het veranderen en een nieuwe markt is ontstaan: de C2B markt. Hier is het de consument die meedenkt, mee produceert, en zelfs de marketingmix van elke organisatie omgooit, op manieren die traditioneel gezien onmogelijk lijken. Steeds meer organisaties ondervinden de kracht van deze beweging, van het ontwerpen van logo?s tot het oplossen van de wereldwijde hongersnood. De verdere potentie lijkt eindeloos.
Crowdsourcing maakt deel uit van deze revolutionaire beweging en dit handboek legt in 7 concrete stappen uit hoe je gebruik maakt van de ?power of the crowd?. Laat je inspireren door de combinatie van vlot geschreven wetenschappelijke theorie en inzichten van 19 Nederlandse cases. Een greep uit deze cases: Lay?s, KLM, Lego, Pickwick, Gemeente Amsterdam, Boomerang Create, Nestl?, TNO, Rabobank, maar ook bijvoorbeeld Rita Verdonk en verschillende professoren.
De C2B-revolutie is onmisbaar voor iedereen die een eigen crowdsourcing-initiatief wenst te starten of open staat om de consument te omarmen. Het is bestemd voor elke manager, marketeer of pionier die de klant centraal wil zetten en mee wil gaan in de krachtige nieuwe stroming die de C2B-revolutie heet.
Quote
'Tim en Robert zijn er in geslaagd om niet alleen te beschrijven waarom het bittere noodzaak is om mee te doen, maar ook hoe dit moet gebeuren.'
Rogier van Kralingen, Founder INOA en co-auteur van De Groeimotor en Emotionele Innovatie.
Over de auteurs:
Robert van Meer en Tim Meuleman hebben ervaring met het fenomeen crowdsourcing vanuit verschillende invalshoeken verkregen. Zo hebben zij wetenschappelijke onderzoeken voor verschillende crowdsourcing-thema?s opgezet, bedrijven geadviseerd, ervaring opgedaan in het opzetten van een eigen platform (Robert was project manager bij de totstandkoming van Edge-amsterdam), maar ook hebben zij voor eigen belang een wedstrijd uitgezet voor het ontwerp van de omslag van dit boek.
Daarnaast, en niet onbelangrijk, zijn zij beiden vaak participant zijn geweest van idee?nwedstrijden op crowdsourcing-platformen (zoals Brainrack, Hypius, Battle of Concepts en IdeaConnection). Hierdoor hebben zij het fenomeen crowdsourcing kunnen observeren vanuit de ogen van verschillende stakeholders; als initiatiefnemer en als tussenpersoon, vanuit de theorie en praktijk, maar ook als participant.
De C2B Revolutie
7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van crowdsourcing
Robert van Meer & Tim Meuleman
De economie is drastisch aan het veranderen en een nieuwe markt is ontstaan: de C2B markt. Hier is het de consument die meedenkt, mee produceert, en zelfs de marketingmix van elke organisatie omgooit, op manieren die traditioneel gezien onmogelijk lijken. Steeds meer organisaties ondervinden de kracht van deze beweging, van het ontwerpen van logo?s tot het oplossen van de wereldwijde hongersnood. De verdere potentie lijkt eindeloos.
Crowdsourcing maakt deel uit van deze revolutionaire beweging en dit handboek legt in 7 concrete stappen uit hoe je gebruik maakt van de ?power of the crowd?. Laat je inspireren door de combinatie van vlot geschreven wetenschappelijke theorie en inzichten van 19 Nederlandse cases. Een greep uit deze cases: Lay?s, KLM, Lego, Pickwick, Gemeente Amsterdam, Boomerang Create, Nestl?, TNO, Rabobank, maar ook bijvoorbeeld Rita Verdonk en verschillende professoren.
De C2B-revolutie is onmisbaar voor iedereen die een eigen crowdsourcing-initiatief wenst te starten of open staat om de consument te omarmen. Het is bestemd voor elke manager, marketeer of pionier die de klant centraal wil zetten en mee wil gaan in de krachtige nieuwe stroming die de C2B-revolutie heet.
Quote
'Tim en Robert zijn er in geslaagd om niet alleen te beschrijven waarom het bittere noodzaak is om mee te doen, maar ook hoe dit moet gebeuren.'
Rogier van Kralingen, Founder INOA en co-auteur van De Groeimotor en Emotionele Innovatie.
Over de auteurs:
Robert van Meer en Tim Meuleman hebben ervaring met het fenomeen crowdsourcing vanuit verschillende invalshoeken verkregen. Zo hebben zij wetenschappelijke onderzoeken voor verschillende crowdsourcing-thema?s opgezet, bedrijven geadviseerd, ervaring opgedaan in het opzetten van een eigen platform (Robert was project manager bij de totstandkoming van Edge-amsterdam), maar ook hebben zij voor eigen belang een wedstrijd uitgezet voor het ontwerp van de omslag van dit boek.
Daarnaast, en niet onbelangrijk, zijn zij beiden vaak participant zijn geweest van idee?nwedstrijden op crowdsourcing-platformen (zoals Brainrack, Hypius, Battle of Concepts en IdeaConnection). Hierdoor hebben zij het fenomeen crowdsourcing kunnen observeren vanuit de ogen van verschillende stakeholders; als initiatiefnemer en als tussenpersoon, vanuit de theorie en praktijk, maar ook als participant.
Auteur | | R. Van Meer |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiƫn |