Communicatiebeleid en communicatiemarkt
Media en communicatie zijn de laatste decennia en de samenleving steeds belangrijker geworden, voor politiek en democratie, voor cultuuroverdracht en sociale samenhang, en - last but not least - als belangrijke bron van productie en welvaart. Dit boek gaat over de wijze waarop samenlevingen vorm geven aan hun maatschappelijk communicatiebestel. Het boek beschrijft het overheidsbeleid op het gebied van media en telecommunicatie, maar ook de werking van communicatiemarkten en het management van mediaorganisaties. Aan de orde komen het overheidsbeleid op het gebied van pers, omroep en telecommunicatie, zowel nationaal als in Europees verband, de kenmerken van communicatiemarkten en strategische planning binnen mediaorganisaties. Verder is er aandacht voor de kernthema's van communicatiebeleid: 'communicatievrijheid', 'toegang' tot communicatie-infrastructuur en 'diversiteit' van inhoud.
Dit handboek geeft een overzicht van de belangrijke inzichten uit de communicatiewetenschap, het media- en telecommunicatierecht en de media-economie. Het boek is bedoel voor ieder die zicht wil krijgen op media als maatschappelijke instituties: voor studenten communicatiewetenschap en verwante disciplines en ook voor professionals uit de communicatiesector die een handzaam overzicht wensen van wetenschappelijke inzichten op eigen terrein.
Dit handboek geeft een overzicht van de belangrijke inzichten uit de communicatiewetenschap, het media- en telecommunicatierecht en de media-economie. Het boek is bedoel voor ieder die zicht wil krijgen op media als maatschappelijke instituties: voor studenten communicatiewetenschap en verwante disciplines en ook voor professionals uit de communicatiesector die een handzaam overzicht wensen van wetenschappelijke inzichten op eigen terrein.
Auteur | | Jo Bardoel |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Mens & Maatschappij |