Succesvolle marketingplannen
Succesvolle marketingplannen
Prof. mr dr ir Sicco C. Santerna
Dr Marian Dingena
Nanette van Dishoeck
Van marketingstrategie naar praktijk. Theoretisch allemaal goed te volgen en te begrijpen. In de praktijk altijd lastig voor elkaar te krijgen. Door gebrek aan tijd bijvoorbeeld. Of door een tekort aan precieze detailgegevens van de markt waardoor het fraaie theoretische model net niet werkt. Of door... noem maar op. In Succesvolle marketingplannen geven Sicco Santerna, Marian Dingena en Nanette van Dishoeck een praktische leidraad bij het opstellen van marketingplannen die leiden tot concrete activiteiten. Ze beschrijven een planningsmethodiek die ze al jarenlang in de praktijk brengen bij Holland Consulting Group te Amsterdam. Daarbij gaat het vooral om de praktijk- en uitvoeringsgerichtheid: stap na stap van denken via kiezen naar doen. Succesvolle marketingplannen bestaat uit drie delen. In het eerste deel wordt in grove lijnen de methodiek beschreven en de tien belangrijkste ervaringsregels op een rij gezet. Vervolgens behandelt het tweede deel per stap de aanpak en mogelijke valkuilen. En ten slotte zijn in het derde deel alle benodigde checklisten en werkbladen opgenomen.
Prof. mr dr ir Sicco C. Santerna
Dr Marian Dingena
Nanette van Dishoeck
Van marketingstrategie naar praktijk. Theoretisch allemaal goed te volgen en te begrijpen. In de praktijk altijd lastig voor elkaar te krijgen. Door gebrek aan tijd bijvoorbeeld. Of door een tekort aan precieze detailgegevens van de markt waardoor het fraaie theoretische model net niet werkt. Of door... noem maar op. In Succesvolle marketingplannen geven Sicco Santerna, Marian Dingena en Nanette van Dishoeck een praktische leidraad bij het opstellen van marketingplannen die leiden tot concrete activiteiten. Ze beschrijven een planningsmethodiek die ze al jarenlang in de praktijk brengen bij Holland Consulting Group te Amsterdam. Daarbij gaat het vooral om de praktijk- en uitvoeringsgerichtheid: stap na stap van denken via kiezen naar doen. Succesvolle marketingplannen bestaat uit drie delen. In het eerste deel wordt in grove lijnen de methodiek beschreven en de tien belangrijkste ervaringsregels op een rij gezet. Vervolgens behandelt het tweede deel per stap de aanpak en mogelijke valkuilen. En ten slotte zijn in het derde deel alle benodigde checklisten en werkbladen opgenomen.
Auteur | | M. Dingema |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiƫn |