Creating successful ICT services

Creating successful ICT services

Het ontwikkelen van een succesvolle en financieel rendabele ICT dienst is niet eenvoudig. Het hebben van een goed idee is zeker niet voldoende. De grote vraag is hoe je een idee ontwikkelt tot een dienst die waarde heeft voor klanten en aanbieders. Waarom willen klanten dit kopen? Hoe moeten de verschillende aanbieders samenwerken? Welke (financiële) voordelen zijn er voor de aanbieders en hoe verdelen we die over het netwerk? Het gaat hier om het verduidelijken van het business model. In dit werkboek worden praktische handvatten geboden voor het ontwikkelen van diensten, inclusief een gezond en levensvatbaar business model, op basis van de STOF methode. STOF staat voor Services, Technologie, Organisatie en Financiën – de vier perspectieven van een business model die met elkaar in balans moeten zijn. Het werkboek stelt de gebruiker centraal in het ontwerpproces. Op dit manier voorziet de dienst in de eisen en wensen van de gebruiker. Alhoewel het geen garantie voor succes is, is het wel zo dat het ontwikkelen van een business model in een vroeg stadium het ontwerpproces stuurt en de marktkansen verbetert. Met de STOF aanpak beproef je de levensvatbaarheid van een idee of concept vroegtijdig en heb je met het ontwikkelde business model een stevig basis voor de realisatie.

Auteur | Edward Faber
Taal | Engels
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9783540651819
Boekomslag voor ISBN: 9780754639824
Boekomslag voor ISBN: 9780415300070
Boekomslag voor ISBN: 9781412916561
Boekomslag voor ISBN: 9783319976099
Boekomslag voor ISBN: 9789089121394


Boekn ©