Denken is leuk
Het boek
Denken is leuk
Praktisch handboek voor hoogbegaafde
kinderen,ouders en leerkrachten.
Hoogbegaafde kinderen voelen zich
vaak anders dan andere kinderen omdat
ze op een andere manier denken en
voelen dan hun leeftijdsgenoten!
Als de school/thuisomgeving niet goed
is afgestemd op het denkniveau van het
hoogbegaafde kind dan kan het kind
probleemgedrag gaan ontwikkelen!
In dit boek krijgt u inzicht in het denkproces
van het hoogbegaafde kind en krijgt
u handvatten aangeboden hoe u een kind,
dat blokkeert op sociaal-emotioneel en/of
cognitief gebied, verder kunt begeleiden
in zijn denk/leerproces.
De ouders en leerkrachten leren met behulp
van dit boek doelgericht te communiceren
met het kind over zijn leer-denkproces.
Kinderen zijn heel goed in staat om zelf hun
denk/leerproces in kaart te brengen en
samen met ouders of leerkrachten naar
oplossingen te zoeken en dus verder te
komen in hun leer-denkproces.
De schrijfster
Laura Groebbé is gedurende 16 jaar werkzaam geweest als groepsleerkracht
en coach van hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs.
Sinds drie jaar heeft zij een adviesbureau & verrijkingsklas voor hoogbegaafde
kinderen uit het basis/middelbaar onderwijs. Zij heeft de ECHA- opleiding
(European Advanced Diploma in Educating the Gifted), bij het Centum voor
Begaafdheidsonderzoek in Nijmegen, gevolgd.
Denken is leuk
Praktisch handboek voor hoogbegaafde
kinderen,ouders en leerkrachten.
Hoogbegaafde kinderen voelen zich
vaak anders dan andere kinderen omdat
ze op een andere manier denken en
voelen dan hun leeftijdsgenoten!
Als de school/thuisomgeving niet goed
is afgestemd op het denkniveau van het
hoogbegaafde kind dan kan het kind
probleemgedrag gaan ontwikkelen!
In dit boek krijgt u inzicht in het denkproces
van het hoogbegaafde kind en krijgt
u handvatten aangeboden hoe u een kind,
dat blokkeert op sociaal-emotioneel en/of
cognitief gebied, verder kunt begeleiden
in zijn denk/leerproces.
De ouders en leerkrachten leren met behulp
van dit boek doelgericht te communiceren
met het kind over zijn leer-denkproces.
Kinderen zijn heel goed in staat om zelf hun
denk/leerproces in kaart te brengen en
samen met ouders of leerkrachten naar
oplossingen te zoeken en dus verder te
komen in hun leer-denkproces.
De schrijfster
Laura Groebbé is gedurende 16 jaar werkzaam geweest als groepsleerkracht
en coach van hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs.
Sinds drie jaar heeft zij een adviesbureau & verrijkingsklas voor hoogbegaafde
kinderen uit het basis/middelbaar onderwijs. Zij heeft de ECHA- opleiding
(European Advanced Diploma in Educating the Gifted), bij het Centum voor
Begaafdheidsonderzoek in Nijmegen, gevolgd.
Auteur | | L. GroebbÉ |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Gezin & Relaties |