Leiderschapsspel
Leiderschapsspel
Stilstaan bij leidinggeven
De bedoeling van dit spel is stil te staan bij het functioneren van leidinggevenden. Vragen die daarbij een belangrijke rol spelen zijn bijvoorbeeld:
* Wat is je visie op leiderschap en hoe geef je daar in de praktijk invulling aan?
* Is jouw invulling van leiderschap het meest passend in jouw situatie?
* Wat is de visie van jouw organisatie op leiderschap?
* Wat verwachten je medewerkers van jou als leidinggevende?
Het spel is zeer geschikt voor het coachen van leidinggevenden, functioneringsgesprekken, intervisie en het bespreken van verwachtingen die medewerkers hebben van hun leidinggevende
Het spel bestaat uit twee onderdelen:
1. Omschrijvingen van aspecten van leiderschap (75 kaarten). Deze aspecten
(leiderschap is .....) zijn een mix van gedrag, houding en normen en zijn
verdeeld over 6 onderwerpen:
* Omgaan met waarden (bv. ´iedereen rechtvaardig behandelen´).
* Doelen en resultaten (bv. ´het beste in medewerkers naar boven halen´).
* Omgaan met anderen (bv. ´weten wat er onder je medewerkers leeft´).
* Aansturing (bv. ´een heldere visie op de toekomst hebben en deze
uitdragen´).
* Beslissingen nemen (bv. ´medewerkers betrekken bij beslissingen´).
* Zelfmanagement (bv. ´je eigen gedrag bijsturen´).
2. Afbeeldingen (40 kaarten). Hiermee kun je op basis van foto´s met elkaar in
gesprek gaan over leiderschap.
Bij dit spel vind je instructies voor zes spelvormen, die je ook kunt downloaden op www.kwaliteitenspel.nl
Stilstaan bij leidinggeven
De bedoeling van dit spel is stil te staan bij het functioneren van leidinggevenden. Vragen die daarbij een belangrijke rol spelen zijn bijvoorbeeld:
* Wat is je visie op leiderschap en hoe geef je daar in de praktijk invulling aan?
* Is jouw invulling van leiderschap het meest passend in jouw situatie?
* Wat is de visie van jouw organisatie op leiderschap?
* Wat verwachten je medewerkers van jou als leidinggevende?
Het spel is zeer geschikt voor het coachen van leidinggevenden, functioneringsgesprekken, intervisie en het bespreken van verwachtingen die medewerkers hebben van hun leidinggevende
Het spel bestaat uit twee onderdelen:
1. Omschrijvingen van aspecten van leiderschap (75 kaarten). Deze aspecten
(leiderschap is .....) zijn een mix van gedrag, houding en normen en zijn
verdeeld over 6 onderwerpen:
* Omgaan met waarden (bv. ´iedereen rechtvaardig behandelen´).
* Doelen en resultaten (bv. ´het beste in medewerkers naar boven halen´).
* Omgaan met anderen (bv. ´weten wat er onder je medewerkers leeft´).
* Aansturing (bv. ´een heldere visie op de toekomst hebben en deze
uitdragen´).
* Beslissingen nemen (bv. ´medewerkers betrekken bij beslissingen´).
* Zelfmanagement (bv. ´je eigen gedrag bijsturen´).
2. Afbeeldingen (40 kaarten). Hiermee kun je op basis van foto´s met elkaar in
gesprek gaan over leiderschap.
Bij dit spel vind je instructies voor zes spelvormen, die je ook kunt downloaden op www.kwaliteitenspel.nl
Auteur | | Peter Gerrickens |
Taal | | Nederlands |
Type | | Losbladig |
Categorie | | Economie & Financiën |