Uitgave van het Jan Luiting Fonds - Bewegingsonderwijs aan ZML
Wat willen we de leerlingen in de lessen bewegingsonderwijs op een
school voor zeer moeilijk lerenden (ZML) leren? Welke activiteiten
maken de leerprocessen mogelijk en hoe kan de vakleraar hierbij de
passende leerhulp geven?
In Bewegingsonderwijs aan ZML worden 12 leerlijnen beschreven met
daarbinnen een vergelijkbare bewegingsuitdaging. Deze leerlijnen zijn
uitgewerkt in 29 bewegingsthemas met daarbinnen activiteiten uitgewerkt
naar vijf verschillende niveaus. Op deze manier kunnen alle
leraren in het ZML-onderwijs activiteiten kiezen voor iedere groep
met leerlingen tussen de 4 en 18 jaar, ook die groepen met erg grote
onderlinge verschillen.
Speciale aandacht is besteed aan de leerlingen met geringe bewegingsmogelijkheden
en leerlingen in een rolstoel.
De beschrijving van de uitgangspunten voor het bewegingsonderwijs
aan ZML levert essentiële bouwstenen voor de legitimering van het vak
op de school en samen met de methodisch-didactische uitwerking van
de leerlijnen is het een belangrijke basis voor het vakwerkplan op de
school.
De beschrijving van het bewegingsgedrag op verschillende niveaus en
de uitwerking van tussendoelen maakt passend onderwijs voor iedere
leerling mogelijk.
Bewegingsonderwijs aan ZML geeft hiermee veel handreikingen voor
de vakleraar op ZML-scholen en studenten in de opleidingen.
school voor zeer moeilijk lerenden (ZML) leren? Welke activiteiten
maken de leerprocessen mogelijk en hoe kan de vakleraar hierbij de
passende leerhulp geven?
In Bewegingsonderwijs aan ZML worden 12 leerlijnen beschreven met
daarbinnen een vergelijkbare bewegingsuitdaging. Deze leerlijnen zijn
uitgewerkt in 29 bewegingsthemas met daarbinnen activiteiten uitgewerkt
naar vijf verschillende niveaus. Op deze manier kunnen alle
leraren in het ZML-onderwijs activiteiten kiezen voor iedere groep
met leerlingen tussen de 4 en 18 jaar, ook die groepen met erg grote
onderlinge verschillen.
Speciale aandacht is besteed aan de leerlingen met geringe bewegingsmogelijkheden
en leerlingen in een rolstoel.
De beschrijving van de uitgangspunten voor het bewegingsonderwijs
aan ZML levert essentiële bouwstenen voor de legitimering van het vak
op de school en samen met de methodisch-didactische uitwerking van
de leerlijnen is het een belangrijke basis voor het vakwerkplan op de
school.
De beschrijving van het bewegingsgedrag op verschillende niveaus en
de uitwerking van tussendoelen maakt passend onderwijs voor iedere
leerling mogelijk.
Bewegingsonderwijs aan ZML geeft hiermee veel handreikingen voor
de vakleraar op ZML-scholen en studenten in de opleidingen.
Auteur | | Marco van Berkel |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |