Basisdocument Bewegingsonderwijs
Wat willen we kinderen in de lessen bewegingsonderwijs op de basisschool leren en welke kwaliteit streven we daarbij na? We willen kinderen een brede introductie geven in de bewegingscultuur.
In het Basisdocument Bewegingsonderwijs worden 12 leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van 4 tot en met 12 jaar zichtbaar worden. Ook worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken. De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept en er wordt ingegaan op het leerplan.
In het Basisdocument Bewegingsonderwijs worden 12 leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van 4 tot en met 12 jaar zichtbaar worden. Ook worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken. De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept en er wordt ingegaan op het leerplan.
Auteur | | C. Mooij |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |