Hoofdstukken Communicatie- en mediarecht

Hoofdstukken Communicatie- en mediarecht

In de informatiemaatschappij neemt openbare communicatie door middel van massamedia een centrale plaats in. De wet- en regelgeving die daarop betrekking heeft, pleegt te worden aangeduid als communicatie- en mediarecht.

Dit boek behandelt het communicatie- en mediarecht vanuit twee invalshoeken. Deel A is gewijd aan de communicatievormen en de communicatiemiddelen. Daarbij is de aandacht speciaal gericht op de institutionele kant van de pers, omroep, telecommunicatie en het internet.
Deel B is gewijd aan de communicatie-inhoud, waarbij het onderwerp thematisch wordt behandeld. Gekozen is voor de representatief geachte onderwerpen toegang tot informatie-inhoud, commerciƫle uitingen en onrechtmatige uitingen.

Dit boek is geschreven door (oud)medewerkers van het Molengraaff Instituut voor Privaatrecht/Centrum voor Intellectueel Eigendomsrecht (CIER).

Auteur | F.W. Grosheide
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Rechten

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001813192
Boekomslag voor ISBN: 9780956596253
Boekomslag voor ISBN: 9780141978611
Boekomslag voor ISBN: 9789039522493
Boekomslag voor ISBN: 9789046902028
Boekomslag voor ISBN: 9789013144154


Boekn ©