Inleiding in de strategie, boek 1: Leerboek + boek 2: Strategie

Inleiding in de strategie, boek 1: Leerboek + boek 2: Strategie

INLEIDING IN DE STRATEGIE

Let op! Deze boekenset bestaat uit twee losse boeken; de Reader en het Leerboek

Wat is (een) strategie? Waarom hebben organisaties een strategie? Hoe ontwikkel je een strategie? Welke rol kan een strategisch plan spelen in het proces van strategievorming? Enkele van de vragen die aan de orde komen in dit boek.

Aan de hand van deze inleiding maakt Aad Vijverberg duidelijk dat op bovenstaande vargen geen antwoorden mogelijk zijn. Kennis over strategie en strategievorming is pluriformiteit is een wezenlijk kenmerk van het vakgebied strategisch management: pluriformiteit van uitgangspunten, posities en contexten waarin de kennis gebruikt wordt.

De pluriformiteit van het vakgebied kan beschouwd worden als een handicap omdat het eenduidige antwoorden op strategische vraagstukken uitsluit. Aan de andere kant biedt het mogelijkheden voor degenen die strategie zien als een hulpmiddel om het eigen perspectief op strategische vraagstukken te verbreden en zo creatiever op dit soort vraagstukken in te spelen.

Oog voor de verschillen in benadering binnen het vakgebied en het tegelijkertijd toepassingsgericht en actueel zijn, die combinatie van uitgangspunten vormt de uitdaging en bestaansgrond van dit boek.


Auteur | Aad Vijverberg
Taal | Nederlands
Type | Boxset
Categorie | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789052615042
Boekomslag voor ISBN: 9789462200340
Boekomslag voor ISBN: 9789024456307
Boekomslag voor ISBN: 9789052613758
Boekomslag voor ISBN: 9781265028244
Boekomslag voor ISBN: 9780077175153


Boekn ©