Van stoomboot schoonhoven tot raderboot Kapitein Kok
Lang voordat de eerste stoomtreinen en -trams hele volksverhuizingen voor hun rekening namen, doorsneden honderden raderstoomboten Neërlands stromen. Van al die honderden kleine en grote raderboten is er nog maar één te vinden: de Rader- salonboot Kapitein Kok, die in de eerste helft van onze eeuw massa’s mensen tracteerde op de wijde wolkenlucht van ons onvolprezen rivierenland.
Gebouwd als Reederij op de Lek is de ‘Kok’ de laatste vertegenwoordigster van een bijkans vergeten vervoerssysteem In dit boek worden de lotgevallen beschreven van een van de talloze rederijen uit de negentiende eeuw, die het streekvervoer hebben grootgemaakt. Vanaf de eerste raderstoomboot Schoonhoven tot de laatste, de Reederij op de Lek 6, schuifelen de schepen zachtjes aan het oog voorbij. Want slechts de stoomfluit maakte leven.
Gebouwd als Reederij op de Lek is de ‘Kok’ de laatste vertegenwoordigster van een bijkans vergeten vervoerssysteem In dit boek worden de lotgevallen beschreven van een van de talloze rederijen uit de negentiende eeuw, die het streekvervoer hebben grootgemaakt. Vanaf de eerste raderstoomboot Schoonhoven tot de laatste, de Reederij op de Lek 6, schuifelen de schepen zachtjes aan het oog voorbij. Want slechts de stoomfluit maakte leven.
Auteur | | W.J.J. Boot |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Geschiedenis |