Van botsingen kun je leren
Als ouders hun kind naar een kindercentrum brengen, willen ze op de beroepskrachten kunnen vertrouwen. Leidsters en leidinggevenden beseffen dat. Zij willen ouders goed informeren en laten zien dat ze goede zorg leveren. Toch zijn de contacten tussen ouders en beroepskrachten soms beperkt en eenzijdig. Goed luisteren naar ouders blijkt voor beroepskrachten in de kinderopvang geen gemakkelijke opgave. En in conflictsituaties wordt het helemaal moeilijk open te staan voor hun inbreng.
De methodiek ¿Van botsingen kun je leren¿ helpt beroepskrachten hun ervaringen met (vermeende) botsingen met ouders om te zetten in nieuwe kennis en vaardigheden.
De methodiek geeft leidsters en leidinggevenden concrete handvatten om op basis van hun eigen ervaringen met ouders ¿ de goede én de minder goede ¿ zicht te krijgen op de inhoudelijke en relationele knelpunten die er in de oudercontacten in hun kindercentrum kunnen spelen. Van botsingen kun je leren geeft tevens aanwijzingen voor het aanwenden van verschillende oplossingen voor die knelpunten en oefeningen die benut kunnen worden in een training of in reguliere teamvergaderingen.
De methodiek ¿Van botsingen kun je leren¿ helpt beroepskrachten hun ervaringen met (vermeende) botsingen met ouders om te zetten in nieuwe kennis en vaardigheden.
De methodiek geeft leidsters en leidinggevenden concrete handvatten om op basis van hun eigen ervaringen met ouders ¿ de goede én de minder goede ¿ zicht te krijgen op de inhoudelijke en relationele knelpunten die er in de oudercontacten in hun kindercentrum kunnen spelen. Van botsingen kun je leren geeft tevens aanwijzingen voor het aanwenden van verschillende oplossingen voor die knelpunten en oefeningen die benut kunnen worden in een training of in reguliere teamvergaderingen.
Auteur | | F. de Graaff |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |