Een goede leesstart in groep 1-2
Een goede leesstart in groep 1 en 2 is het fundament voor de doorgaande leeslijn. Hoe zorg je ervoor dat kinderen in groep 1 en 2 een goede leesstart maken? Dit boek helpt hierbij.
Deze publicatie beschrijft hoe leerkrachten van groep 1 en 2 ervoor kunnen zorgen dat alle kleuters een goede leesstart maken en goed toegerust beginnen aan het aanvankelijk technisch lezen in groep 3
Dit boekje is het tweede deel van de serie Doorgaande leeslijk 3-13 jarigen, uitgegeven door CPS. Deze reeks ondersteunt basisscholen bij het realiseren van een doorgaande lijn in het taal/leesonderwijd. Dat is van groot belang, omdat een goede leesvaardigheid de basis is van een succesvolle schoolloopbaan en van het welbevinden in de maatschappij. De serie Doorgaande leeslijn 3-13 jarigen besteedt aandacht aan kenmerken van effectief taal/leesonderwijs in de verschillende groepen. Naast het overzichtsboekje Basisstructuur Doorgaande leeslijn bestaat de serie uit delen die ingaan op de verschillende aspecten van taal/lezen, zoals Een Goede Leesstart, Aanvankelijk Technisch Lezen, Voortgezet Technisch Lezen en Begrijpelijk Lezen.
Drs. Lidy Ahlers is als specialist op het gebied van taal/leesonderwijs verbonden aan CPS onderwijsontwikkeling en advies in Amersfoort. Zij begeleidt met name scholen die meedoen aan driejarige intensieve leestrajecten. Daarnaast ontwikkelt en verzorgt zij studiedagen over Woordenschat Begrijpend Lezen en Voortgezet Technisch Lezen. Ahlers is hoofdauteur van de serie Doorgaande Leeslijn en van de herziene versie van de Begrijpend Leesmethode Tekst Verwerken van uitgeverij Wolters Noordhoff.
Deze publicatie beschrijft hoe leerkrachten van groep 1 en 2 ervoor kunnen zorgen dat alle kleuters een goede leesstart maken en goed toegerust beginnen aan het aanvankelijk technisch lezen in groep 3
Dit boekje is het tweede deel van de serie Doorgaande leeslijk 3-13 jarigen, uitgegeven door CPS. Deze reeks ondersteunt basisscholen bij het realiseren van een doorgaande lijn in het taal/leesonderwijd. Dat is van groot belang, omdat een goede leesvaardigheid de basis is van een succesvolle schoolloopbaan en van het welbevinden in de maatschappij. De serie Doorgaande leeslijn 3-13 jarigen besteedt aandacht aan kenmerken van effectief taal/leesonderwijs in de verschillende groepen. Naast het overzichtsboekje Basisstructuur Doorgaande leeslijn bestaat de serie uit delen die ingaan op de verschillende aspecten van taal/lezen, zoals Een Goede Leesstart, Aanvankelijk Technisch Lezen, Voortgezet Technisch Lezen en Begrijpelijk Lezen.
Drs. Lidy Ahlers is als specialist op het gebied van taal/leesonderwijs verbonden aan CPS onderwijsontwikkeling en advies in Amersfoort. Zij begeleidt met name scholen die meedoen aan driejarige intensieve leestrajecten. Daarnaast ontwikkelt en verzorgt zij studiedagen over Woordenschat Begrijpend Lezen en Voortgezet Technisch Lezen. Ahlers is hoofdauteur van de serie Doorgaande Leeslijn en van de herziene versie van de Begrijpend Leesmethode Tekst Verwerken van uitgeverij Wolters Noordhoff.
Auteur | | L. Ahlers |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |