Coaching In Het Voortgezet En Secundair Onderwijs
In 'coaching in het voortgezet en secundair onderwijs' werken we vanuit een coachingsconcept, dat als belangrijkste karakteristiek heeft doelen te stelen en reflecteren. Docenten die een doel voor ogen hebben, komen in beweging en als ze daarbij reflecteren op hun praktijkervaringen, zijn ze in staat hun eigen ontwikkeling te sturen. Een doel voor ogen hebben en beschikken over sturingsinzicht zijn twee belangrijke voorwaarden om je in werk groei en ontwikkeling door te maken. In dit 'boek coaching' plaatsen we coaching in een breed kader. Actuele ideeën over en nieuwe inzichten in de rol van coaching in scholen worden uitvoerig behandeld. Zo wordt coaching betrokken op het individueel leren, op team-leren en op organisatie-leren. Aan bod komen vragen: Hoe coach je een school in de richting van een lerende organisatie en wat betekent dit voor docenten? Hoe coach je docenten met verschillende leerstijlen en verschillende onderwijsstijlen? Wat is een effectieve manier van reflecteren? Hoe vind je doelen die bij jou passen?
Auteur | | S. Slagter |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |