Spelling op z'n best
Hoe kunnen basisscholen hun spellingonderwijs blijvend verbeteren? Deze geactualiseerde uitgave van Spelling op z'n best laat dit middels zeven bouwstenen zien.
In het basisonderwijs wordt veel tijd en aandacht besteed aan spelling. Maar dat is niet altijd terug te zien in de prestaties van de leerlingen. In dit boek beschrijven de auteurs op toegankelijke wijze zeven bouwstenen voor effectief spellingonderwijs: doelen, tijd, aanbod, instructie, differentiatie, monitoring en transfer. De auteurs laten zien hoe het spellingonderwijs zó kan worden ingericht, dat betere resultaten het gevolg zijn. Hun aanpak is gebaseerd op jarenlange ervaring met spellingverbetertrajecten. Spelling op z’n best ondersteunt leerkrachten en interne begeleiders bij het opzetten, begeleiden en verzorgen van goed spellingonderwijs. Zij vinden in dit boek naast theoretische vooral veel praktische handreikingen waarmee zij direct op school aan de slag kunnen. Schoolleiders doen met het lezen van dit boek inspiratie op voor het ontwikkelen van spellingbeleid.
In het basisonderwijs wordt veel tijd en aandacht besteed aan spelling. Maar dat is niet altijd terug te zien in de prestaties van de leerlingen. In dit boek beschrijven de auteurs op toegankelijke wijze zeven bouwstenen voor effectief spellingonderwijs: doelen, tijd, aanbod, instructie, differentiatie, monitoring en transfer. De auteurs laten zien hoe het spellingonderwijs zó kan worden ingericht, dat betere resultaten het gevolg zijn. Hun aanpak is gebaseerd op jarenlange ervaring met spellingverbetertrajecten. Spelling op z’n best ondersteunt leerkrachten en interne begeleiders bij het opzetten, begeleiden en verzorgen van goed spellingonderwijs. Zij vinden in dit boek naast theoretische vooral veel praktische handreikingen waarmee zij direct op school aan de slag kunnen. Schoolleiders doen met het lezen van dit boek inspiratie op voor het ontwikkelen van spellingbeleid.
Auteur | | Marjolein Korstanje |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |