Public Relations

Public Relations

In onze ingewikkelde wereld gaat communicatie niet meer op de bonnefooi, maar vereist een zekere organisatie. Public relations nu kan worden gezien als het organiseren van communicatie. Dat moet planmatig gebeuren en daar is vakkennis, menskracht en geld voor nodig. Dit boek is bedoeld als een eerste kennismaking met het P.R.-vak, dat behalve een omvangrijk praktijkveld inmiddels ook een uitvoerig studieveld is geworden. Het biedt een overzicht van het vakgebied. Beschreven wordt op welke niveaus P.R. kan worden bedreven, wat de taken en doelstellingen van het vak zijn en welke plaats het heel binnen een organisatie. Ook wordt aangegeven wat P.R. niƩt is en hoe het zich verhoudt tot andere vormen van communicatie. De auteur gaat voorts in op de praktische toepassingen en laat zien hoe een P.R.-plan opgezet kan worden. Ook worden kwesties van kritiek en ethiek van het vak aangeroerd. Aan het boek zijn ook opdrachten toegevoegd, waarmee de student zelf aan de slag kan gaan. Aan de hand van vier praktijkgevallen wordt aangegeven hoe bepaalde situaties in de dagelijkse werkelijkheid kunnen worden aangevat. Natuurlijk gaat het hier om voorbeelden, niet om pasklare oplossingen. P.R. is een vak dat men in de eerste plaats al doende leert.

Auteur | Anne van der Meiden
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder



Boekn ©