Handicaps bij het leren: een handreiking aan leerkrachten in het gewoon voortgezet onderwijs
Hoeveel onverdiende verwijten, moedeloos of opstandig makende op- en aanmerkingen moeten leerlingen met een handicap niet verdragen. Zo worden bijvoorbeeld lees- en schrijfstoornissen, rekenen wiskundeproblemen, stotteren of slechthorendheid vaak niet op tijd als handicap herkend, noch wordt de draagwijdte ervan voldoende beseft. De gevolgen blijven meestal dan ook niet uit. Soms worden leerlingen zelfs naar het verkeerde schooltype gestuurd, met alle emotionele en sociale frustraties van dien. Dit boek, dat vanuit een jarenlange ervaring geschreven is, wil docenten uit het gewone onderwijs inzicht geven in de (lichte) handicaps die zich bij leerlingen tussen de 10 en 18 jaar voordoen. Het reikt bovendien een aantal Praktische mogelijkheden aan tot het verlenen van hulp zowel in de klas als thuis.
Auteur | | Tilly Dinger |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |