Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie

Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie

Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie
'Wie is vanavond de Bob?' is een gevleugelde kreet geworden. Hoe heft de overhead dat voor elkaar gekregen? In dit boek staan de antwoorden op dit sort vragen centraal. Het behandelt de wijze waarop de overhead communicatie kan inzetten voor het veranderen, versterken of afzwakken van gedrag, attitudes en kennis van de burgers.
Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie geeft studenten en communicatiemedewerkers inzicht in de (on)mogelijkheden van communicatie voor overheidsdoeleinden. Dit gebeurt aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke ontwikkelingen en wordt ge ustreerd met voorbeelden uit actuele campagnes en krantenartikelen, waarbij de mythen en misverstanden niet onbesproken blijven. Ten slotte worden er drie onderwerpen belicht die in de praktijk van de overheidscommunicatie actueel zijn: communicatie met (groepen) burgers, de mogelijk-heden en gevaren van internet en de overhead als merk.
Op de bijbehorende website zijn vragen en opdrachten te downloaden waarmee de lezer de theorie uit het boek zelf in praktijk kan brengen.
Dr. Bert Pol en drs. Christine Swankhuisen zijn zowel actief in de communicatiepraktijk als in de wetenschap. Peter van Vendeloo werkt als hoofd Campagnemanagement bij de Rijksvoorlichtingsdienst.

Auteur | B. Pol
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789046903216
Boekomslag voor ISBN: 9789046906118
Boekomslag voor ISBN: 9789006950236
Boekomslag voor ISBN: 9789401422635
Boekomslag voor ISBN: 9789046901694
Boekomslag voor ISBN: 9789024404728


Boekn ©