Als praten bij je werk hoort

Als praten bij je werk hoort

Hoe voer je als verpleegkundige of ziekenverzorgster een effectief helpend gesprek? Hoe geef je als gezins- of bejaardenverzorgster een goed en duidelijk advies aan een cliënt?

Hulp- en dienstverleners merken steeds weer in hun dagelijkse werk dat praten met patiënten/cliënten geen bijkomstigheid is, maar een hoofdbestanddeel van hun werk. Dit boek bevat tal van aanbevelingen voor het voeren van dergelijke beroepsgesprekken. Er wordt aandacht besteed aan de houding van de beroepskracht, er worden basisvaardigheden en gespreksmodellen gegeven. Aan de orde komen onder andere interviewen, passief en actief luisteren, duidelijk communiceren gesprekken, advies-, verwijs- en slecht-nieuwsgesprekken.

Als praten bij je werk hoort is geen handboek, maar een praktijkboek; met tal van voorbeelden en oefeningen. Voor artsen, verpleegkundigen, ziekenverzorgsters, gezins- en bejaardenverzorgsters, pastores - kortom, voor hulp- en dienstverleners die regelmatig 'praatpaal' zijn.

Auteur | Hans Janssen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789085062035
Boekomslag voor ISBN: 9789065085252
Boekomslag voor ISBN: 9789038916910
Boekomslag voor ISBN: 9789075353204
Boekomslag voor ISBN: 9789463190275
Boekomslag voor ISBN: 9789075353143


Boekn ©