Why Not Otto Snoek
Al meer dan tien jaar fotografeert Otto Snoek in zijn geboortestad Rotterdam. Gewapend met zijn camera begeeft hij zich bij voorkeur temidden van winkelend, uitgaand, feestvierend of voetbalminnend publiek.
Met zijn confronterende kleurenfotoÕs legt Snoek de hedendaagse massacultuur in de grote stad vast. Daarbij heeft hij een geheel eigen fotografische stijl ontwikkeld. Hij werkt snel, zoekt momenten die buiten het eigenlijke feest- of ander gebeuren liggen, plaatst personen die elkaar niet kennen bij elkaar in ŽŽn kader en weet zijn beelden tot de randen te vullen met details. Snoeks beelden zijn daardoor stuk voor stuk visuele spektakels, waar je lang naar kan blijven kijken. Als ÔstraatfotograafÕ zet hij een belangrijke traditie voort waartoe onder anderen ook Ed van der Elsken, Joel Meyerowitz en Martin Parr behoren. De titel van de tentoonstelling geeft aan dat Otto Snoek de vraag, hoe te oordelen over wat zijn fotoÕs tonen, uiteindelijk bij de kijker zelf legt.
Met zijn confronterende kleurenfotoÕs legt Snoek de hedendaagse massacultuur in de grote stad vast. Daarbij heeft hij een geheel eigen fotografische stijl ontwikkeld. Hij werkt snel, zoekt momenten die buiten het eigenlijke feest- of ander gebeuren liggen, plaatst personen die elkaar niet kennen bij elkaar in ŽŽn kader en weet zijn beelden tot de randen te vullen met details. Snoeks beelden zijn daardoor stuk voor stuk visuele spektakels, waar je lang naar kan blijven kijken. Als ÔstraatfotograafÕ zet hij een belangrijke traditie voort waartoe onder anderen ook Ed van der Elsken, Joel Meyerowitz en Martin Parr behoren. De titel van de tentoonstelling geeft aan dat Otto Snoek de vraag, hoe te oordelen over wat zijn fotoÕs tonen, uiteindelijk bij de kijker zelf legt.
Auteur | | H. Oosterling |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Kunst & Fotografie |