Informatieparadox

Informatieparadox

Overheidsorganisaties worden gedwongen om zich aan te passen aan de snel veranderende omgeving. Doordat de maatschappij steeds meer eist en de burgers steeds mondiger worden, is de overheid genoodzaakt om transparanter en efficiƫnter te gaan werken. Het afleggen van rekenschap aan de burgers en de maatschappij met betrekking tot het gevoerde beleid, de gerealiseerde maatschappelijke effecten en de daarvoor gemaakte kosten staat daarbij centraal. De overheid ontplooit hiertoe nieuwe initiatieven die gericht zijn op meer bedrijfsmatig en resultaatgericht werken. Hierdoor komt resultaatgericht management bij steeds meer overheidsorganisaties hoog op de agenda te staan.



Resultaatgericht management in de publieke sector behandelt de belangrijkste vraagstukken en oplossingen die managers tegenkomen bij het vormgeven van resultaatgericht management binnen hun organisatie. De auteurs laten zien dat dit meer vereist dan een wijziging in de (aan)sturing van de organisatie. Resultaatgericht management vraagt om een toereikende manier van sturen en beheersen, een passende inrichting van de organisatie, een betrouwbare bestuurlijke informatieverzorging, ondersteund door de juiste inzet van mensen en ICT. Het boek geeft nuttige handvatten en richtlijnen voor elk van de hiervoor genoemde inrichtingsaspecten waarmee resultaatgericht management binnen overheidsorganisaties verder vormgegeven kan worden.



Resultaatgericht management in de publieke sector is met name bedoeld voor managers binnen overheidsorganisaties die het concept van resultaatgericht management binnen hun organisatie willen (gaan) vormgeven.

Auteur | Ed van Thijn
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Kunst & Fotografie

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789045704388
Boekomslag voor ISBN: 9789055152094
Boekomslag voor ISBN: 9789024422432
Boekomslag voor ISBN: 9789021577661


Boekn ©