Portfolio in de verpleegkunde
Competentiegericht onderwijs is onlosmakelijk verbonden met het werken met portfolio´s. Portfolio helpt de lerende persoon op een zelfstandige manier aan zijn competenties te werken en sluit daarmee naadloos aan op de trend van een leven lang leren. Bij de implementatie van het portfolio is het belangrijk vooraf vast te stellen welke functies van het portfolio in de opleiding of organisatie zullen moeten prevaleren en ook hoe de begeleiding en de beoordeling er uit moeten zien. Portfolio vraagt om specifieke competenties van docenten om studenten voldoende ruimte te kunnen bieden het portfolio op een eigen manier in te vullen.
In Portfolio in de verpleegkunde worden studenten, opleiders en beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg uitgedaagd het rijke scala aan mogelijkheden van het werken met portfolio te ontdekken. Het boek belicht ook de valkuilen bij het werken met portfolio, geeft tips voor de implementatie van portfolio en reikt bovendien een aantal instrumenten aan voor het werken met portfolio. Het is geïllustreerd met uiteenlopende ervaringsverhalen.
Portfolio in de verpleegkunde is niet alleen bedoeld voor opleiders, maar ook voor beroepsbeoefenaren, beleidsmakers en opleidingsmanagers. Het brede perspectief van waaruit het portfolio bekeken wordt, maakt het boek niet alleen geschikt voor verpleegkundigen, maar ook voor de fysiotherapeuten, radiologisch laboranten en studenten van vervolgopleidingen of bij- en nascholingen in gezondheidszorg en welzijn.
In Portfolio in de verpleegkunde worden studenten, opleiders en beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg uitgedaagd het rijke scala aan mogelijkheden van het werken met portfolio te ontdekken. Het boek belicht ook de valkuilen bij het werken met portfolio, geeft tips voor de implementatie van portfolio en reikt bovendien een aantal instrumenten aan voor het werken met portfolio. Het is geïllustreerd met uiteenlopende ervaringsverhalen.
Portfolio in de verpleegkunde is niet alleen bedoeld voor opleiders, maar ook voor beroepsbeoefenaren, beleidsmakers en opleidingsmanagers. Het brede perspectief van waaruit het portfolio bekeken wordt, maakt het boek niet alleen geschikt voor verpleegkundigen, maar ook voor de fysiotherapeuten, radiologisch laboranten en studenten van vervolgopleidingen of bij- en nascholingen in gezondheidszorg en welzijn.
Auteur | | W. van der Heide |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Geneeskunde & Verpleging |