Programmeer je eigen iPhone en iPad apps
Programmeer je eigen iPhone en iPad apps is geschikt voor iedereen die droomt van het maken van de volgende must-have, top 10-app! De eenvoudig te volgen voorbeelden in dit boek laten je op een speelse manier starten met het creëren van je eigen apps. Hierbij maak je gebruik van Apple's krachtige, beginnersvriendelijke programmeertaal Swift. Je werkt in de playground van het gratis programma Xcode, een interactieve omgeving waar je met code kan spelen en daarbij direct het resultaat ziet! Aan de hand van duidelijke instructies leer je tegelijkertijd ook de basisbeginselen van het programmeren, zoals hoe je informatie opslaat, beslissingen maakt en functies uiteenzet voor het organiseren van code. Je maakt bijvoorbeeld een raadspel en een applicatie om uitnodigingen te versturen.
Als je de basis van het programmeren in Swift kent, bouw je de Birthday Tracker-app, waarmee je verjaardagen opslaat en een herinnering ontvangt als iemand jarig is. Daarna ga je aan de slag met het maken van je eigen spel met een toffe skateboarder die objecten moet ontwijken en punten scoort door al springend gems uit de lucht te halen.
Maak kennis met de programmeertaal Swift en stap binnen in de wereld van het programmeren!
Hieronder vind je een greep uit de onderwerpen:
(Laat je niet afschrikken door de termen en begrippen, deze worden in het boek
uitgelegd.)
- variabelen en constanten maken om gegevens in te bewaren
-if-uitdrukkingen en conditionals om keuzes te maken
- for-in- en while-loops om herhaling toe te passen
- optionals gebruiken om problemen te voorkomen
- verzamelingen gegevens beheren in arrays en dictionaries
- functies schrijven die meerdere malen aangeroepen kunnen worden om een taak uit te voeren
- classes maken met de eigenschappen van objecten
- de Birthday Tracker-app maken met de UIKit
- het Schoolhouse Skateboarder-spel maken met de SpriteKit, compleet met animaties en geluidseffecten
Geschikt voor:
MacOS Sierra (10.12) en hoger.
Het programma Xcode is gratis te downloaden via de App Store.
Dit boek is niet geschikt voor Windows-computers.
Over de auteurs:
Gloria Winquist is sinds 2011 verslaafd aan het ontwikkelen van apps voor iOS en programmeert sindsdien professionele apps.
Matt McCarthy heeft al meer dan 20 apps gemaakt en werkt als software-ontwikkelaar.
Als je de basis van het programmeren in Swift kent, bouw je de Birthday Tracker-app, waarmee je verjaardagen opslaat en een herinnering ontvangt als iemand jarig is. Daarna ga je aan de slag met het maken van je eigen spel met een toffe skateboarder die objecten moet ontwijken en punten scoort door al springend gems uit de lucht te halen.
Maak kennis met de programmeertaal Swift en stap binnen in de wereld van het programmeren!
Hieronder vind je een greep uit de onderwerpen:
(Laat je niet afschrikken door de termen en begrippen, deze worden in het boek
uitgelegd.)
- variabelen en constanten maken om gegevens in te bewaren
-if-uitdrukkingen en conditionals om keuzes te maken
- for-in- en while-loops om herhaling toe te passen
- optionals gebruiken om problemen te voorkomen
- verzamelingen gegevens beheren in arrays en dictionaries
- functies schrijven die meerdere malen aangeroepen kunnen worden om een taak uit te voeren
- classes maken met de eigenschappen van objecten
- de Birthday Tracker-app maken met de UIKit
- het Schoolhouse Skateboarder-spel maken met de SpriteKit, compleet met animaties en geluidseffecten
Geschikt voor:
MacOS Sierra (10.12) en hoger.
Het programma Xcode is gratis te downloaden via de App Store.
Dit boek is niet geschikt voor Windows-computers.
Over de auteurs:
Gloria Winquist is sinds 2011 verslaafd aan het ontwikkelen van apps voor iOS en programmeert sindsdien professionele apps.
Matt McCarthy heeft al meer dan 20 apps gemaakt en werkt als software-ontwikkelaar.
Auteur | | Gloria Winquist |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Vrije tijd & Hobby |