Programmeren met Scratch
Scratch is een leuke, gratis en gebruiksvriendelijke programmeeromgeving die heel geschikt is voor beginnende programmeurs. In plaats van eindeloze regels programmeercode te typen, maak je gebruik van kleurrijke opdrachtblokken en stripfiguren in de online omgeving. Dit boek bevat diverse praktische projecten waarmee je wordt uitgedaagd om je eigen spellen, animaties, tests en andere programmeerprojecten te maken!
Elk hoofdstuk zit bomvol gedetailleerde uitleg, stap-voor-stapbeschrijvingen met schermafbeeldingen en vele voorbeelden. Programmeren met Scratch is de perfecte start om te leren programmeren!
De visuele programmeertaal Scratch is ontwikkeld op het Massachusetts Institute of Technology (MIT). MIT is al jaren toonaangevend in het ontwikkelen van educatieve leeromgevingen.
Hieronder vind je een greep uit de onderwerpen. Laat je niet afschrikken door de termen en begrippen, deze worden uitgelegd in het boek.
*de onderdelen (sprites en achtergronden) van applicaties maken
*werken met commando- en signaalblokken
*gebruikmaken van true/false operatoren, getallen en strings
*besluiten nemen via als dan/anders uitdrukkingen en logische operatoren
*herhaling en recursie gebruiken
*gegevens opslaan in variabelen en lijsten
*lezen, opslaan en manipuleren van de invoer van gebruikers
*diverse spellen, animaties, tests en andere programmeerprojecten maken
Majed Marji is een senior ontwikkel engineer bij General Motors en heeft veel ervaring met het programmeren in Scratch. Dit boek is daarnaast uitgebreid getest op basisscholen en middelbare scholen onder leiding van educatiespecialist Tyler Watts.
Elk hoofdstuk zit bomvol gedetailleerde uitleg, stap-voor-stapbeschrijvingen met schermafbeeldingen en vele voorbeelden. Programmeren met Scratch is de perfecte start om te leren programmeren!
De visuele programmeertaal Scratch is ontwikkeld op het Massachusetts Institute of Technology (MIT). MIT is al jaren toonaangevend in het ontwikkelen van educatieve leeromgevingen.
Hieronder vind je een greep uit de onderwerpen. Laat je niet afschrikken door de termen en begrippen, deze worden uitgelegd in het boek.
*de onderdelen (sprites en achtergronden) van applicaties maken
*werken met commando- en signaalblokken
*gebruikmaken van true/false operatoren, getallen en strings
*besluiten nemen via als dan/anders uitdrukkingen en logische operatoren
*herhaling en recursie gebruiken
*gegevens opslaan in variabelen en lijsten
*lezen, opslaan en manipuleren van de invoer van gebruikers
*diverse spellen, animaties, tests en andere programmeerprojecten maken
Majed Marji is een senior ontwikkel engineer bij General Motors en heeft veel ervaring met het programmeren in Scratch. Dit boek is daarnaast uitgebreid getest op basisscholen en middelbare scholen onder leiding van educatiespecialist Tyler Watts.
Auteur | | Majed Marji |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |