De presterende organisatie

De presterende organisatie

In dit boek laten de auteurs Kasper Boon, Hans Schuurmans en Danny van Heesch zien dat het bij ‘het Nieuwe Leren’ niet zozeer om een lerende organisatie gaat, maar dat leren uiteindelijk tot betere prestaties moet leiden. Vanuit die invalshoek vallen onderwerpen als ‘performance support’ en ’70-20-10’ onmiddellijk om hun plaats. Ook wordt duidelijk dat het bij het onderwerp ‘presteren in deze kennismaatschappij niet altijd om leren gaat, maar ook om ‘het Nieuwe Informeren’. Het boek laat zich het beste als volgt samenvatten: ‘Van een lerende organisatie tot een presterende organisatie’.

Inhoud
Wat vooraf ging

1. Introductie tot de presterende organisatie
2. KPI’s, of is er meer nodig voor de presterende organisatie
3. Disruptive innovation, agile, nieuwe businessmodellen en de betekenis voor de werknemer
4. Over het aansturing van het bedrijf
5. Talent, positieve psychologie en HPI
6. Survival of the fittest als management concept: over leren en verandering
7. Essentials
8. Een merkwaardige discussie

Literatuur

Auteur |
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789072594006
Boekomslag voor ISBN: 9789088506741
Boekomslag voor ISBN: 9788497782043
Boekomslag voor ISBN: 9781785313608
Boekomslag voor ISBN: 9789089490025
Boekomslag voor ISBN: 9789024377992


Boekn ©