De presterende organisatie
In dit boek laten de auteurs Kasper Boon, Hans Schuurmans en Danny van Heesch zien dat het bij ‘het Nieuwe Leren’ niet zozeer om een lerende organisatie gaat, maar dat leren uiteindelijk tot betere prestaties moet leiden. Vanuit die invalshoek vallen onderwerpen als ‘performance support’ en ’70-20-10’ onmiddellijk om hun plaats. Ook wordt duidelijk dat het bij het onderwerp ‘presteren in deze kennismaatschappij niet altijd om leren gaat, maar ook om ‘het Nieuwe Informeren’. Het boek laat zich het beste als volgt samenvatten: ‘Van een lerende organisatie tot een presterende organisatie’.
Inhoud
Wat vooraf ging
1. Introductie tot de presterende organisatie
2. KPI’s, of is er meer nodig voor de presterende organisatie
3. Disruptive innovation, agile, nieuwe businessmodellen en de betekenis voor de werknemer
4. Over het aansturing van het bedrijf
5. Talent, positieve psychologie en HPI
6. Survival of the fittest als management concept: over leren en verandering
7. Essentials
8. Een merkwaardige discussie
Literatuur
Inhoud
Wat vooraf ging
1. Introductie tot de presterende organisatie
2. KPI’s, of is er meer nodig voor de presterende organisatie
3. Disruptive innovation, agile, nieuwe businessmodellen en de betekenis voor de werknemer
4. Over het aansturing van het bedrijf
5. Talent, positieve psychologie en HPI
6. Survival of the fittest als management concept: over leren en verandering
7. Essentials
8. Een merkwaardige discussie
Literatuur
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |