Het Senseo-Effect
Heineken en Krups ontwikkelden samen de Beertender, Philips en Douwe Egberts brachten de succesvolle Senseo op de markt, Nike en Apple bedachten de iPod als personal trainer. Steeds meer bedrijven werken samen, omdat groei en innovatieve producten veel gemakkelijker in partnerships tot stand komen. En dat is echt niet alleen weggelegd voor multinationals, ook allianties op kleine schaal werpen hun vruchten af.
Dit praktische boek volgt de chronologische gang van zaken bij het aangaan van partnerships. Welke analyses moet je eerst zelf doen en met welk proces krijg je te maken? Wat is het businessmodel en hoe zorg je ervoor dat een partnership meer oplevert dan in je eentje doorgaan? Welke juridische vorm kies je: een contractvorm of een joint venture? Met veel voorbeelden, verhelderende figuren en cases uit de praktijk.
- Met een voorwoord van Cor Boonstra
- Concrete adviezen voor succesvolle partnerships
- Voor managers, directeuren, strategen en commercieel verantwoordelijken
- Promotie: advertentiecampagne in Manager & Literatuur
Dit praktische boek volgt de chronologische gang van zaken bij het aangaan van partnerships. Welke analyses moet je eerst zelf doen en met welk proces krijg je te maken? Wat is het businessmodel en hoe zorg je ervoor dat een partnership meer oplevert dan in je eentje doorgaan? Welke juridische vorm kies je: een contractvorm of een joint venture? Met veel voorbeelden, verhelderende figuren en cases uit de praktijk.
- Met een voorwoord van Cor Boonstra
- Concrete adviezen voor succesvolle partnerships
- Voor managers, directeuren, strategen en commercieel verantwoordelijken
- Promotie: advertentiecampagne in Manager & Literatuur
Auteur | | Alfred Griffioen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |