Focus op fans
Eigenlijk is het heel eenvoudig. De meeste mensen maken graag iets bijzonders mee. Ze zijn nieuwsgierig, willen alles weten en weinig missen. En delen dat weer graag met anderen. Gemiddeld heeft iedereen zo¿n 150 online en offline contacten aan wie ze een bijzonder verhaal kunnen doorgeven. En daarvan kun je als marketeer prima gebruik maken: zorg als merk voor iets opmerkelijks en je bereikt velen en maakt fans! Voorbeelden? De Douwe Egberts burendag of de Ben&Jerry¿s ¿givolution¿ laten zien dat deze merken meer zijn dan een lekker kopje koffie of romig ijsje.
In Focus op fans leer je hoe je zo¿n strategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor twee thema¿s aan elkaar: ¿brandactivation¿ en ¿fanstrategie¿. De koppeling van deze twee is een logische. Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te maken en te houden, en een middel dat niet verzuipt in de overvloed van reclame. Door die overkill moeten mensen
filteren, selecteren, keuzes maken. Daarom moet je je merk onderscheidend maken door een opmerkelijke manier van communiceren.
Daarnaast is het essentieel dat de doelgroep zelf onderdeel van het merkverhaal wordt. Daarvoor heb je een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd.
In Focus op fans leer je hoe je zo¿n strategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor twee thema¿s aan elkaar: ¿brandactivation¿ en ¿fanstrategie¿. De koppeling van deze twee is een logische. Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te maken en te houden, en een middel dat niet verzuipt in de overvloed van reclame. Door die overkill moeten mensen
filteren, selecteren, keuzes maken. Daarom moet je je merk onderscheidend maken door een opmerkelijke manier van communiceren.
Daarnaast is het essentieel dat de doelgroep zelf onderdeel van het merkverhaal wordt. Daarvoor heb je een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd.
Auteur | | Wil Michels |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |