Handboek webredactie
Klanten en relaties. Met een slim webadres, de juiste zoekwoorden en
boeiende content komen ze direct bij jouw site uit. Onderweg met smartphone
of tablet of thuis of op het werk met de pc. Want 90% van de
Nederlandse huishoudens heeft toegang tot internet (we zijn koploper
in Europa) en maar liefst 95% van alle bedrijven. Een ongekend groot
potentieel. Maar wanneer er iets niet klopt op je website, zijn diezelfde
klanten net zo snel weer weg als ze gekomen waren: met één muisklik
Webbezoekers verleiden en vasthouden vraagt namelijk nogal wat, veel
meer dan een gelikte online presentatie en flitsende content. Daarom is
het belangrijk om eerst na te denken over de uitgangspunten van de
site. Zijn die helder, dan kun je beargumenteerde beslissingen nemen
over bijvoorbeeld webstructuur, tone of voice van teksten, SEO, usability,
en contentsoorten.
Dit Handboek webredactie vertelt je alles wat je hierover moet weten.
Het is hét hulpmiddel voor iedereen die een website onderhoudt of
ontwikkelt. Het handboek bestaat uit negen delen met in totaal 21
hoofdstukken waarin alle belangrijke webonderwerpen aan bod komen:
strategie, structuur, schrijven voor het web en schrijven voor zoekmachines,
audiovisuele content, testen van usability, internetrecht, social
media, en nog veel meer. Op de Nederlandse markt bestaat geen completer
boek over webredactie dan dit.
boeiende content komen ze direct bij jouw site uit. Onderweg met smartphone
of tablet of thuis of op het werk met de pc. Want 90% van de
Nederlandse huishoudens heeft toegang tot internet (we zijn koploper
in Europa) en maar liefst 95% van alle bedrijven. Een ongekend groot
potentieel. Maar wanneer er iets niet klopt op je website, zijn diezelfde
klanten net zo snel weer weg als ze gekomen waren: met één muisklik
Webbezoekers verleiden en vasthouden vraagt namelijk nogal wat, veel
meer dan een gelikte online presentatie en flitsende content. Daarom is
het belangrijk om eerst na te denken over de uitgangspunten van de
site. Zijn die helder, dan kun je beargumenteerde beslissingen nemen
over bijvoorbeeld webstructuur, tone of voice van teksten, SEO, usability,
en contentsoorten.
Dit Handboek webredactie vertelt je alles wat je hierover moet weten.
Het is hét hulpmiddel voor iedereen die een website onderhoudt of
ontwikkelt. Het handboek bestaat uit negen delen met in totaal 21
hoofdstukken waarin alle belangrijke webonderwerpen aan bod komen:
strategie, structuur, schrijven voor het web en schrijven voor zoekmachines,
audiovisuele content, testen van usability, internetrecht, social
media, en nog veel meer. Op de Nederlandse markt bestaat geen completer
boek over webredactie dan dit.
Auteur | | Geert Poort |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |