De Aandachtseconomie
Dagelijks tientallen e-mails, 24 uur per dag informatie en honderden rapporten per jaar. Hebt u zich wel eens gerealiseerd wat het betekent dat we tegenwoordig constant keuzes moeten maken over hoe we onze aandacht verdelen? En realiseert u zich ook dat dat niet alleen voor u geldt, maar ook voor alle anderen die voor uw organisatie van levensbelang zijn? Dit meeslepende boek maakt overtuigend duidelijk dat organisaties een levensgroot probleem hebben als zij geen adequaat antwoord hebben op het enorme aandachtstekort dat de hedendaagse maatschappij dreigt te verlammen. De auteurs projecteren het fenomeen aandacht op cruciale onderwerpen als leiderschap, strategie, informatie- en kennismanagement en e-commerce. Aandachtsmanagement kan o.a. worden toegepast om talent te motiveren en te behouden, burn-out van medewerkers te voorkomen, klantenbinding te vergroten, en effectiever producten en diensten te verkopen. Een onmisbaar boek voor iedere manager die wil overleven in deze tijd van information overload.
Auteur | | Thomas H. Davenport |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiƫn |