Coachen als tweede beroep
Coachen als tweede beroep
Gedrag, gespreksvaardigheden en interventietechnieken
In steeds meer organisaties coachen collega's elkaar. Dat gebeurt niet alleen uit kostenoverwegingen, maar vooral ook omdat deze coaches goed thuis zijn in de organisatie - wat het coachen effectiever maakt - en zij plezier hebben in het coachen van collega's. Door collegiale coaching komen bovendien verschillende afdelingen met elkaar in contact wat verkokering tegengaat. Geen wonder dus dat veel ministeries en organisaties als de Nederlandse Spoorwegen een interne coachpool hebben opgezet.
De auteurs van dit boek zijn zelf ervaren coaches en vrijwel allemaal direct betrokken bij het opleiden van collega-coaches. Ze schrijven vanuit de praktijk, met veel heldere voorbeelden en een duidelijke visie op het vak. Een inspirerend boek voor coaches met kritische zelfreflectie en durf, en een onmisbaar boek voor leidinggevenden die zelf (gaan) werken met collega-coaching.
- Met bijdragen van o.a. Theo IJzermans, Carlo Mittendorff en Joep Choy
- Met herkenbare cases en voorbeelden uit de praktijk
- Ook zeer geschikt boek voor opleidingen tot coach
Auteur | | Tieneke Dijkstra |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |