Jongleren Met Talent
Stel je voor: na jaren door het stof te hebben moeten kruipen voor je eigen leidinggevende, heb je nu eindelijk zelf die mooie positie. De dag is aangebroken dat je de scepter mag zwaaien over jouw eigen ?club? mensen.Je neemt een net afgestudeerd jong talent aan. Interessant werk, goed salaris en plenty mogelijkheden. Zijn gebrek aan respect voor jouw positie, status en ervaring drijft je echter tot wanhoop! Waarom blijft deze snotneus zo eigenwijs en past hij zich niet aan?
Herkenbaar? Met de toetreding van jonge talenten (Generatie Y en Generatie Einstein) en de verschillen in kenmerken en behoeften met de zittende populatie (babyboomers en Generatie X) ontstaat een ware clash der generaties binnen organisaties. Samen met de ?war on talent? die ontstaat als gevolg van de vergrijzing, ontgroening, krappe arbeidsmarkt en hang naar innovatie maakt dit dat Jong Talent Management wordt verheven van ?nice to have? tot ?need to have?.
?
Echter, de tijd van talentertainment zonder gedegen onderbouwing en jong talentprogramma?s die neigen naar traineeshit is echt voorbij. Bedrijven zullen in de komende jaren kostenbewust moeten opereren en gericht moeten investeren. Het is tijd voor relativering, verwachtingenmanagement en afstemming tussen de behoeften van de organisatie en de behoeften van jong talent. Kortom: tijd voor een match op maat? tussen organisatie X en generatie Y!
?
Dit boek is bedoeld voor managers en HR-professionals die te maken hebben met Generatie Y of verantwoordelijk zijn voor (jong) talentmanagement en bijbehorende programma?s. Zij vinden in dit boek:?inzichten m.b.t. de kenmerken, behoeften en beweegredenen van de Generatie Y;?oplossingsrichtingen om optimaal gebruik te maken van jong talent;?praktische handvatten voor de totstandkoming van succesvol Jong Talent Management.
Herkenbaar? Met de toetreding van jonge talenten (Generatie Y en Generatie Einstein) en de verschillen in kenmerken en behoeften met de zittende populatie (babyboomers en Generatie X) ontstaat een ware clash der generaties binnen organisaties. Samen met de ?war on talent? die ontstaat als gevolg van de vergrijzing, ontgroening, krappe arbeidsmarkt en hang naar innovatie maakt dit dat Jong Talent Management wordt verheven van ?nice to have? tot ?need to have?.
?
Echter, de tijd van talentertainment zonder gedegen onderbouwing en jong talentprogramma?s die neigen naar traineeshit is echt voorbij. Bedrijven zullen in de komende jaren kostenbewust moeten opereren en gericht moeten investeren. Het is tijd voor relativering, verwachtingenmanagement en afstemming tussen de behoeften van de organisatie en de behoeften van jong talent. Kortom: tijd voor een match op maat? tussen organisatie X en generatie Y!
?
Dit boek is bedoeld voor managers en HR-professionals die te maken hebben met Generatie Y of verantwoordelijk zijn voor (jong) talentmanagement en bijbehorende programma?s. Zij vinden in dit boek:?inzichten m.b.t. de kenmerken, behoeften en beweegredenen van de Generatie Y;?oplossingsrichtingen om optimaal gebruik te maken van jong talent;?praktische handvatten voor de totstandkoming van succesvol Jong Talent Management.
Auteur | | Joost Jolink |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Economie & Financiƫn |