The Future Of Finance
De financi?le branche staat momenteel voor ongekende uitdagingen. Allereerst moet zij de kredietcrisis te boven zien te komen en wanneer de kruitdampen daarvan zijn opgetrokken, wacht banken, verzekeraars en pensioenfondsen een aantal ingrijpende structurele veranderingen. Door globalisering ontstaat een volledig nieuw conucrrentieveld. Nieuwe opkomende markten als China, India, Rusland en Brazili? veroveren hun plek op het financieel-economisch wereldtoneel. Staatsfondsen uit het Midden-Oosten en Azi? worden grootaandeelhouder van gevestigde westerse banken en verzekeraars. Bedrijven van buiten de branche, zoals zoekmachine Google, vragen bankvergunningen aan; Virgin en easyJet komen met financi?le producten. Sony en Aegon marketen samen verzekeringen in Japan. In de westerse wereld slaat de vergrijzing toe. Gelijktijdig zien we een opleving van religie, spiritualiteit en ethiek. Technologie verandert ons leven ingrijpend. De macht ligt nu definitief bij de consument. In Afrika betalen consumenten elkaar kleine bedragen in de vorm van beltegoeden. Via mobiele telefoons worden die aan elkaar overgedragen.
*The Future of Finance* bundelt megatrends uit verschillende werkvelden tot een origineel geheel, ge?llustreerd met inspirerende voorbeelden van over de gehele wereld. Het boek bevat bijdragen van topmanagers van de grootste ondernemingen in de financi?le wereld, waaronder ING Group, Fortis, Royal Bank of Scotland, Merrill Lynch en Zurich Financial Services.
*The Future of Finance* is laagdrempelig, bevat weinig vakjargon, en gaat voorbij aan hypes. Het boek kijkt verder dan de problemen van vandaag, is provocatief en aspiratief. Financi?le dienstverleners wacht een nieuwe toekomst.
Inhoudsopgave
Voorwoord
Ten geleide
Deel 1. Financi?le diensten: geschiedenis, huidge situatie en scenario's voor de toekomst
- Money makes the world go 'round: een rondje geschiedenis
- Money makes the world slow down: de huidige crisis
- Scenario's voor de toekomst
Deel 2. Financi?le diensten in de 21ste eeuw: megatrends en consequenties
- Megatrend 1. Naar globalisering, een nieuwe economische wereldorde en een ingrijpend veranderend concurrentieveld
- Megatrend 2. Ingrijpende demografische veranderingen, nieuwe identiteiten en een nieuwe kijk op proposities
- Megatrend 3. Naar een verbonden wereld, nieuwe marktdynamiek en plezierige klantenervaringen
- Megatrend 4. Naar een heropleving van ethiek, meer aandacht voor gezondheid en geluk, en nieuwe missies voor financi?le diensten
Deel 3. Terug naar de oorsprong
- Managementagenda 2010-2015
- Conclusie: the future of finance = terug naar de oorsprong
Bronnen
De auteurs
Adjiedj Bakas (1963) is trendwatcher. Hij onderzoekt maatschappelijke, culturele, economische, technologische en spirituele trends. Hij beschrijft en vertaalt deze naar de business van zijn opdrachtgevers.
Roger Peverelli (1962) is partner bij VODW Marketing, een van de meest oorspronkelijke marketingadviesbureaus, dat wereldwijd banken, verzekeraars en pensioenfondsen adviseert.
*The Future of Finance* bundelt megatrends uit verschillende werkvelden tot een origineel geheel, ge?llustreerd met inspirerende voorbeelden van over de gehele wereld. Het boek bevat bijdragen van topmanagers van de grootste ondernemingen in de financi?le wereld, waaronder ING Group, Fortis, Royal Bank of Scotland, Merrill Lynch en Zurich Financial Services.
*The Future of Finance* is laagdrempelig, bevat weinig vakjargon, en gaat voorbij aan hypes. Het boek kijkt verder dan de problemen van vandaag, is provocatief en aspiratief. Financi?le dienstverleners wacht een nieuwe toekomst.
Inhoudsopgave
Voorwoord
Ten geleide
Deel 1. Financi?le diensten: geschiedenis, huidge situatie en scenario's voor de toekomst
- Money makes the world go 'round: een rondje geschiedenis
- Money makes the world slow down: de huidige crisis
- Scenario's voor de toekomst
Deel 2. Financi?le diensten in de 21ste eeuw: megatrends en consequenties
- Megatrend 1. Naar globalisering, een nieuwe economische wereldorde en een ingrijpend veranderend concurrentieveld
- Megatrend 2. Ingrijpende demografische veranderingen, nieuwe identiteiten en een nieuwe kijk op proposities
- Megatrend 3. Naar een verbonden wereld, nieuwe marktdynamiek en plezierige klantenervaringen
- Megatrend 4. Naar een heropleving van ethiek, meer aandacht voor gezondheid en geluk, en nieuwe missies voor financi?le diensten
Deel 3. Terug naar de oorsprong
- Managementagenda 2010-2015
- Conclusie: the future of finance = terug naar de oorsprong
Bronnen
De auteurs
Adjiedj Bakas (1963) is trendwatcher. Hij onderzoekt maatschappelijke, culturele, economische, technologische en spirituele trends. Hij beschrijft en vertaalt deze naar de business van zijn opdrachtgevers.
Roger Peverelli (1962) is partner bij VODW Marketing, een van de meest oorspronkelijke marketingadviesbureaus, dat wereldwijd banken, verzekeraars en pensioenfondsen adviseert.
Auteur | | Roger Peverelli |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Mens & Maatschappij |