Microtrends Nederland

Microtrends Nederland

In 1967 waren internet, internetbankieren, internetwinkelen en de thuis-pc al bedacht. Er waren zelfs al filmpjes te zien over hoe wij in 2009, 42 jaar later zouden gaan leven, werken, bankieren en winkelen met de computer als ons nieuwe huiskameraadje. Maar in de kranten en tv-programma’s van toen was er niets van te zien. Dat was dus een microtrend: iets dat klein is, dat groeit buiten de ‘waan van de dag’ en dat later heel groot wordt. Op dit moment zijn er tientallen microtrends in ontwikkeling die ons leven, wonen, vrijetijdsbesteding, werken, energieverbruik en gezondheid de komende jaren ingrijpend gaan veranderen.
In dit nieuwe boek brengt trendwatcher Adjiedj Bakas meer dan veertig microtrends in kaart. Lifehacking, zebrahuwelijken, polarisatie in de polder, mozaïeksamenleving, digitale immigratie, world sourcing, wisdom of crowds, tipping points, groeps consumentisme, seriële liefdes, vergroening, Aziatisering, 2012, ethisch reveil, Economie van het Geluk, spiritueel toerisme, nieuwe Middeleeuwen, maar technologisch beter gefaciliteerd, revitalisering van de regio, nieuwe vertrutting, andere humor op het werk, management van overvloed, nieuwe vormen van werk, nieuwe criminaliteit, de veiligheidsutopie, het einde van privacy, nieuwe vormen van mobiliteit, een nieuwe energie-economie, dierenterrorisme, eco-chic, permanente onrust en de politiek als platenmaatschappij, dromen in relatie tot creativiteit, een samenleving in drie versnellingen en wild cards.
Dit bijzondere boek wordt ingeleid door Emile Ratelband en bevat ook columns van o.a. Astrid Joosten, Prem Radakishun en Frits Wester.


Adjiedj Bakas (1963) is trendwatcher. Hij onderzoekt maatschappelijke, culturele, economische, technologische en spirituele trends. Hij geldt als ‘eminent’ (De Wereld Draait Door), ‘laagdrempelig’ (De Telegraaf), ‘Europa’s beste trendwatcher’ (Story), ‘prominent’ (de Volkskrant), ‘goed onderbouwend’ (NRC Handelsblad), ‘de verpersoonlijking van vooruitgang’ (Elsevier), ‘een top-10 spreker’ (Management Team), ‘niet alledaags’ (Intermediair), ‘origineel’ (Elle), ‘bijzonder’ (Linda), ‘spannend’ (Esta) ‘optimistisch’ (CNN), ‘inspirerend’, (BBC) ‘provocatief’ (TV2 Journaal Denemarken) en ‘een echte wereldburger’ (Times of India). Eerder tekende hij voor bestsellers als Megatrends Nederland, Leven zonder Olie en The Future of Finance.


Auteur | Adjiedj Bakas
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789021585185
Boekomslag voor ISBN: 9789461852687
Boekomslag voor ISBN: 9789026837210
Boekomslag voor ISBN: 9789013068726
Boekomslag voor ISBN: 9789059310728
Boekomslag voor ISBN: 9780521586412


Boekn ©