Gebiedsmarketing
Steden, wijken, bedrijfsterreinen en nieuwbouwprojecten worden tegenwoordig steeds meer als merken in de markt gezet, zodat ze zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. Gebeurde dit vroeger door snel een promotiecampagne in elkaar te draaien (‘Gemeente Huppeldepup: Centrum van de wereld’), tegenwoordig gebeurt dit meer en meer op een professionele en onderbouwde manier. Gemeenten, ontwikkelaars, corporaties, VVV’s, maar ook architecten, stedenbouwkundigen en communicatiebureaus zijn er vanuit hun eigen discipline mee aan de slag gegaan. Hoe beter een gebied is gepositioneerd, des te beter een gebied is te ontwikkelen, en te communiceren naar bewoners, bedrijven, recreanten of investeerders.
In dit boek wordt een methodiek gepresenteerd om tot de positionering, branding, ontwikkeling en promotiestrategie te komen. De methodiek bestaat uit een zevenstappenplan en is direct toepasbaar.
In dit boek wordt een methodiek gepresenteerd om tot de positionering, branding, ontwikkeling en promotiestrategie te komen. De methodiek bestaat uit een zevenstappenplan en is direct toepasbaar.
Auteur | | Buhrs M. |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |