Kloof Tussen Weten En Doen
De zogenaamde kennisvoorsprong is een misvatting. Zelfs als ondernemingen enorme hoeveelheden geld in opleidingsprogramma's, consultants en managementtrainingen investeren. Niet dat kennis niet belangrijk is. De meeste organisaties weten echter dezelfde dingen - of kunnen die weten. Bovendien praten veel bedrijven wel over het belang van leren, kennismanagement en kenniskapitaal, maar ze zetten vaak de cruciale volgende stap niet - kennis in actie vertalen.
'De kloof tussen weten en doen' gaat over de paradox van ondernemingen die te veel weten en te weinig doen en de auteurs laten zien hoe sommige bedrijven kennis wel succesvol omzetten in actie. Jeffrey Pfeffer en Robert Sutton verklaren het ontstaan van de kloof tussen weten en doen en geven aan hoe deze kloof overbrugd kan worden. Hun boodschap is helder: Bedrijven die kennis in actie omzetten vermijden de valkuil van enkel en alleen slim praten. Managers moeten plannen, analyses, presentaties en vergaderingen niet zien als alternatief voor actie, maar deze gebruiken om tot daden te komen. Ondernemingen die ook echt iets doen met hun kennis verdrijven ook angst, maken een eind aan interne concurrentie, meten wat er toe doet, en bevorderen leiders die het werk van de mensen in hun bedrijven begrijpen. De auteurs laten met talrijke voorbeelden zien hoe sommige ondernemingen de kloof tussen weten en doen overbruggen, terwijl andere ondernemingen het proberen maar er niet in slagen, en weer andere het probleem weten te omzeilen.
'De kloof tussen weten en doen' gaat over de paradox van ondernemingen die te veel weten en te weinig doen en de auteurs laten zien hoe sommige bedrijven kennis wel succesvol omzetten in actie. Jeffrey Pfeffer en Robert Sutton verklaren het ontstaan van de kloof tussen weten en doen en geven aan hoe deze kloof overbrugd kan worden. Hun boodschap is helder: Bedrijven die kennis in actie omzetten vermijden de valkuil van enkel en alleen slim praten. Managers moeten plannen, analyses, presentaties en vergaderingen niet zien als alternatief voor actie, maar deze gebruiken om tot daden te komen. Ondernemingen die ook echt iets doen met hun kennis verdrijven ook angst, maken een eind aan interne concurrentie, meten wat er toe doet, en bevorderen leiders die het werk van de mensen in hun bedrijven begrijpen. De auteurs laten met talrijke voorbeelden zien hoe sommige ondernemingen de kloof tussen weten en doen overbruggen, terwijl andere ondernemingen het proberen maar er niet in slagen, en weer andere het probleem weten te omzeilen.
Auteur | | Jeffrey Pfeffer |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |