Verloren relevantie
Verloren relevantie 1e druk is een boek van H. Johnson uitgegeven bij Scriptum Books. ISBN 9789055940202
Vanaf de eerste editie in 1987 beleefde oorspronkelijke Engelse editie van 'Verloren relevantie' negen herdrukken, ontving het twee belangrijke bekroningen van de accountantorganisatie en oefende het in de jaren negentig grote invloed uit op het functioneren van interne verslaggevingssystemen. Het is een manifest geworden voor bestuurders en accountants.
Johnson en Kaplan onderzochten de ontwikkeling van de interne verslaggeving in het Amerikaanse bedrijfsleven, vanaf de eerste textielbedrijven tot en met de hedendaagse, geautomatiseerde fabrieken. Zij geven aan waarom moderne bedrijven ingrijpende veranderingen moeten aanbrengen in de wijze waarop zij hun kosten bepalen en beheersen. In een wereld vol elkaar snel opvolgende technische veranderingen met een sterke binnenlandse en mondiale concurrentie en enorme mogelijkheden voor informatieverwerking, is het van cruciaal belang dat managers informatie krijgen die tijdig , accuraat en relevant is.
Vanaf de eerste editie in 1987 beleefde oorspronkelijke Engelse editie van 'Verloren relevantie' negen herdrukken, ontving het twee belangrijke bekroningen van de accountantorganisatie en oefende het in de jaren negentig grote invloed uit op het functioneren van interne verslaggevingssystemen. Het is een manifest geworden voor bestuurders en accountants.
Johnson en Kaplan onderzochten de ontwikkeling van de interne verslaggeving in het Amerikaanse bedrijfsleven, vanaf de eerste textielbedrijven tot en met de hedendaagse, geautomatiseerde fabrieken. Zij geven aan waarom moderne bedrijven ingrijpende veranderingen moeten aanbrengen in de wijze waarop zij hun kosten bepalen en beheersen. In een wereld vol elkaar snel opvolgende technische veranderingen met een sterke binnenlandse en mondiale concurrentie en enorme mogelijkheden voor informatieverwerking, is het van cruciaal belang dat managers informatie krijgen die tijdig , accuraat en relevant is.
Auteur | | Frans van Duijn |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Economie & Financiƫn |