Sport, publiek en de media

Sport, publiek en de media

Dit boek gaat over de realtie tussen publiek dat via media van sport kennis neemt en sportbeoefening zelf. Het gaat ook over de rol van media-organisaties en de journalisten en over wat de enorme aandacht voor sport in de media teweeg gebracht heeft. Het uitgangspunt is dat vanda het eind van de jaren tachtig van de vorige eeuw, met de opkomst van de commerciƫle televisie, de televisiekijkers de belangrijkste macht zijn geworden van de mediasport. hun invloed werkt door in de topsport zelf en in de wijze waarop de media sport behandelen.



Deze studie is vooral van belang voor docenten en studenten aan de opleidingen communicatiewetenschap, journalistiek, theater- en filmwetenschap, culturele studies en natuurlijk ook academies van lichamelijk opvoeding en opleidingen sportmanagement en sportmarketing.



Ruud Stokvis, oud-topsporter, is socioloog en verbonden aan de afdeling Sociologie van de UvA. hij heeft verschillende publicaties over de betekenis van sport en sportbeoefening op zijn naam staan.

Auteur | Ruud Stokvis
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Kijk verder



Boekn ©