Grenzen stellen
Derde deel in de serie Intro Opvoedingsondersteuning, bestaande uit tien praktische boekjes over opvoeding, bestemd voor iedereen die vanuit zijn of haar beroep te maken krijgt met kinderen en hun familie en van wie meer en meer wordt verwacht dat ze ouders kunnen adviseren en ondersteunen in de opvoeding van kinderen.
In dit boekje gaat de auteur in op de vraag hoe kinderen op een positieve manier discipline kan worden bijgebracht.
Doel is hulpverleners te voorzien van informatie en vaardigheden waarmee ze ouders en andere verzorgers kunnen helpen een evenwicht te vinden tussen een te toegeeflijke en te beperkende benadering van hun kinderen. Hierbij komen de volgende zaken aan de orde:
- het stellen van duidelijke, eerlijke grenzen;
- het opstellen van redelijke, passende regels;
- het geven van duidelijke, vriendelijke, maar besliste instructies en opdrachten:
- het prijzen en stimuleren van medewerking:
- het consequent toepassen van gevolgen van wangedrag.
Voor de overige delen in de serie of de complete serie klikt u op de link bij alternatieve relevante titels.
Trefwoorden: Herbert, opvoeding, opvoedingsondersteuning
In dit boekje gaat de auteur in op de vraag hoe kinderen op een positieve manier discipline kan worden bijgebracht.
Doel is hulpverleners te voorzien van informatie en vaardigheden waarmee ze ouders en andere verzorgers kunnen helpen een evenwicht te vinden tussen een te toegeeflijke en te beperkende benadering van hun kinderen. Hierbij komen de volgende zaken aan de orde:
- het stellen van duidelijke, eerlijke grenzen;
- het opstellen van redelijke, passende regels;
- het geven van duidelijke, vriendelijke, maar besliste instructies en opdrachten:
- het prijzen en stimuleren van medewerking:
- het consequent toepassen van gevolgen van wangedrag.
Voor de overige delen in de serie of de complete serie klikt u op de link bij alternatieve relevante titels.
Trefwoorden: Herbert, opvoeding, opvoedingsondersteuning
Auteur | | Martin Herbert |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |