De culture club
Waarom sloeg Vivienne Westwood een haar volkomen onbekend meisje bij een Sex Pistols show in 1979?
Waarover zingt Beck op 'Devil's Haircut'?
Waarom maakt Kim Deal de Marquis De Sade belachelijk in 'Cannonball'?
Om deze (en nog veel meer) vragen te beantwoorden gaat Craig Schuftan verder dan de standaard geschiedenis van rock-'n-roll en de mensen die deze geschiedenis bepaald hebben, om de verborgen wortels van moderne muziek in moderne kunst te onthullen.
Van Alexander Rodchenko tot Franz Ferdinand, Antonin Artaud tot the Flaming Lips, John Cage tot de B-52's, Jean-Paul Sartre tot Saturday Night Fever:het boek legt een eeuw omvattende liefdesrelatie tussen de hitlijsten en de Avant-Garde bloot. Craig Schuftan's geschiedenis neemt ons mee naar moderne kunst, muziek en artistieke ideeën. Hij laat ons op briljante wijze zien hoe de populaire cultuur botste met het Futurisme, Constructivisme, Surrealisme, en alle andere '-ismen' van de twintigste eeuw.
De Culture Club is geestig, toegankelijk en onderhoudend en bevrijdt James Joyce, André Breton en Arnold Schoenberg uit hun ivoren torens, als een verrassende invloed op de populaire cultuur in de bioscoop, op televisie en op je iPod, op manieren die je je misschien nooit had voorgesteld.Craig Schuftan presenteert sinds 2001 The Culture Club, een geschiedenis van de moderne kunst en populaire cultuur, op de Australische Triple J-radio. Hij geeft met enige regelmaat colleges en trainingen op Minerva Academie voor Popcultuur in Leeuwarden.
Craig Schuftan studeerde af aan de National Art School van Sydney in 1997, en heeft twee keer John Cage's 4'33 ten gehore gebracht - een keer als onderdeel van een lezing op de Charles Sturt Universiteit, en een keer als een straatmuzikant op een drukke straat in Sydney (hij verdiende er precies 0'00''mee).
Waarover zingt Beck op 'Devil's Haircut'?
Waarom maakt Kim Deal de Marquis De Sade belachelijk in 'Cannonball'?
Om deze (en nog veel meer) vragen te beantwoorden gaat Craig Schuftan verder dan de standaard geschiedenis van rock-'n-roll en de mensen die deze geschiedenis bepaald hebben, om de verborgen wortels van moderne muziek in moderne kunst te onthullen.
Van Alexander Rodchenko tot Franz Ferdinand, Antonin Artaud tot the Flaming Lips, John Cage tot de B-52's, Jean-Paul Sartre tot Saturday Night Fever:het boek legt een eeuw omvattende liefdesrelatie tussen de hitlijsten en de Avant-Garde bloot. Craig Schuftan's geschiedenis neemt ons mee naar moderne kunst, muziek en artistieke ideeën. Hij laat ons op briljante wijze zien hoe de populaire cultuur botste met het Futurisme, Constructivisme, Surrealisme, en alle andere '-ismen' van de twintigste eeuw.
De Culture Club is geestig, toegankelijk en onderhoudend en bevrijdt James Joyce, André Breton en Arnold Schoenberg uit hun ivoren torens, als een verrassende invloed op de populaire cultuur in de bioscoop, op televisie en op je iPod, op manieren die je je misschien nooit had voorgesteld.Craig Schuftan presenteert sinds 2001 The Culture Club, een geschiedenis van de moderne kunst en populaire cultuur, op de Australische Triple J-radio. Hij geeft met enige regelmaat colleges en trainingen op Minerva Academie voor Popcultuur in Leeuwarden.
Craig Schuftan studeerde af aan de National Art School van Sydney in 1997, en heeft twee keer John Cage's 4'33 ten gehore gebracht - een keer als onderdeel van een lezing op de Charles Sturt Universiteit, en een keer als een straatmuzikant op een drukke straat in Sydney (hij verdiende er precies 0'00''mee).
Auteur | | Craigh Schuftan |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |