Flow in zaken
De auteur van de bestseller Flow: Psychologie van de optimale ervaring past in dit boek het begrip flow toe op de werkplek. Ongetwijfeld zal ook dit boek een werk van grote betekenis voor de eenentwintigste eeuw blijken te zijn.
In de woelige tijden die het bedrijfsleven momenteel doormaakt, ontstaat een compleet nieuwe kijk op zaken doen. Terwijl veel topondernemers worden ontmaskerd vanwege hun schraapzucht, geloven werkelijk visionaire leiders in een doel waarvan niet alleen zijzelf maar ook anderen profiteren. Ze beseffen dat ze met hun visie en 'bezieling' loyale werknemers aantrekken die bereid zijn meer te doen dan louter hun plicht ten opzichte van het bedrijf.
Flow in zaken gaat ervan uit dat in deze tijd de centrale rol van religie en politiek in het leven is overgenomen door het zakenleven en het werk. Het boek laat zien hoe topondernemers, managers en ook werknemers hun 'flow' kunnen ontdekken en zo niet alleen bijdragen aan hun eigen geluk, maar ook aan een rechtvaardige en veranderende samenleving. Het behandelt de factoren die cruciaal zijn voor het runnen van een goed bedrijf: vertrouwen, de zorg voor het bevorderen van de individuele groei van werknemers en de wil om een product te creƫren dat de mensheid van dienst is.
In de woelige tijden die het bedrijfsleven momenteel doormaakt, ontstaat een compleet nieuwe kijk op zaken doen. Terwijl veel topondernemers worden ontmaskerd vanwege hun schraapzucht, geloven werkelijk visionaire leiders in een doel waarvan niet alleen zijzelf maar ook anderen profiteren. Ze beseffen dat ze met hun visie en 'bezieling' loyale werknemers aantrekken die bereid zijn meer te doen dan louter hun plicht ten opzichte van het bedrijf.
Flow in zaken gaat ervan uit dat in deze tijd de centrale rol van religie en politiek in het leven is overgenomen door het zakenleven en het werk. Het boek laat zien hoe topondernemers, managers en ook werknemers hun 'flow' kunnen ontdekken en zo niet alleen bijdragen aan hun eigen geluk, maar ook aan een rechtvaardige en veranderende samenleving. Het behandelt de factoren die cruciaal zijn voor het runnen van een goed bedrijf: vertrouwen, de zorg voor het bevorderen van de individuele groei van werknemers en de wil om een product te creƫren dat de mensheid van dienst is.
Auteur | | M. Csikszentmihalyi |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness |