Antwerp airport revival
Journalist Freddy Michiels heeft zijn nieuw boek ?Antwerp Airport Revival? klaar. Michiels, 75 intussen, spendeerde al tijdens zijn jeugd heel wat tijd op de luchthaven en heeft er naar eigen zeggen nog steeds een nauwe band mee. ?Mijn vader was hier boekhouder en ik heb nog leren autorijden op de tarmac?, zegt hij. ?Als journalist maakte ik de tijd mee waarin de regering de luchthaven wilde sluiten, waarna toenmalig burgemeester Lode Craeybeckx de emotionele campagne ?Antwerpen laat Brussel niet los? startte. Maar pas enkele jaren geleden toen de exploitatie van de luchthaven in handen kwam van het Franse Egis is de echte revival ingezet.?
In ?Antwerp Airport Revival? blikt Michiels terug op de geschiedenis van de Antwerpse luchthaven, maar kijkt hij ook vooruit. De komst van Jetairfly nu TUI met de eerste niet-zakelijke vluchten, de ondertunneling van de Krijgsbaan zodat het wegverkeer daar vlotter loopt, de nieuwe vertrekhal, Het aantal bestemmingen en passagiers zal nu hopelijk blijven toenemen?, zegt hij. Dat zal echter gebeuren zonder verlenging van de start- en landingsbaan, want dat past niet binnen de milieuvergunning. Het lijkt ook niet meteen de bedoeling van de uitbaters om van Antwerpen een tweede Charleroi te maken.
In ?Antwerp Airport Revival? blikt Michiels terug op de geschiedenis van de Antwerpse luchthaven, maar kijkt hij ook vooruit. De komst van Jetairfly nu TUI met de eerste niet-zakelijke vluchten, de ondertunneling van de Krijgsbaan zodat het wegverkeer daar vlotter loopt, de nieuwe vertrekhal, Het aantal bestemmingen en passagiers zal nu hopelijk blijven toenemen?, zegt hij. Dat zal echter gebeuren zonder verlenging van de start- en landingsbaan, want dat past niet binnen de milieuvergunning. Het lijkt ook niet meteen de bedoeling van de uitbaters om van Antwerpen een tweede Charleroi te maken.
Auteur | | Freddy Michiels |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Reizen |